tlhIngan-Hol Archive: Fri Aug 23 12:39:38 2002

Re: Deconstructing {law'/puS}

Voragh:
>>There's another example of this sort of thing from SkyBox S7, which
>>contains two comparisons:
>>
>>   DujvamDaq tlhIngan nuH tu'lu'bogh pov law' Hoch pov puS 'ej DujvamDaq 'op
>>     SuvwI' tu'lu'bogh po' law' tlhIngan yo' SuvwI' law' po' puS
>>   It [IKV Pagh] has the best weapons and some of the finest warriors in the
>>     Klingon fleet.
>>
>>where {DujvamDaq tlhIngan nuH tu'lu'bogh} "the Klingon weapons located on
>>this ship" and {DujvamDaq 'op SuvwI' tu'lu'bogh} "some of the warriors on
>>this ship" are the A element in the formula {A Q law' B Q puS}.

tulwI':
>i don't understand this sentence.
>/DujvamDaq 'op SuvwI' tu'lu'bogh po' law' tlhIngan yo' SuvwI' law' po' puS/
>
>some of the warriors on this ship are more skilled than /tlhIngan yo'
>SuvwI' law' po'/.
>what does /tlhIngan yo' SuvwI' law' po'/ mean?

There are two {law'}s in this sentence:  the first is part of the law'/puS
formula {A Q law' B Q puS}, and the second is part of the B phrase ({SuvwI'
law'} "many warriors"):

   tlhIngan yo' SuvwI' law'
   the Klingon fleet's many warrior(s)

I've marked A and B (the two things being compared) with angle brackets:

--
Voragh
Ca'Non Master of the Klingons

Back to archive top level