tlhIngan-Hol Archive: Fri Jan 05 09:01:54 2007

Re: Purpose Clauses (was Re:

Doq ([email protected])

qatlh tlhoy pab ngoDHom DaSaH? <<tlhIngan Hol vIjatlhchu' vIneHmo' jISaH>> ghaytan bIjang, 'ach bIjatlhchu' DaneHchugh, Qu'vamvaD yIqeq. Holvam yIlo'. tlhIngan jatlhwI' yIrur'eghmoH.

pab ngoDHommeymo' maja'chuqlaH 'ej rut maja'chuqnIS, 'ach tlhoy wa' pab ngoDHommo' maja'chuqqa'taHDI' Hol wIghojbe'. DIvI' Hol wIlo'taHvIS maghoHtaH 'e' wIghoj neH. wa' Heghpu'bogh jagh DaqIpqa'taH nIvaqtaHvIS yInlI'bogh jaghpu'.

'arlogh mojaq <<-meH>>mo' maghojnIS?

rut <<-meH>> wIlo'Ha'chugh, mayajchuqlaHchugh, vaj ram QaghHommaj. pIjHa' tlhIngan Hol wIlo'chugh not Hol laHmaj wIDub. Do'ha'.

ghu'maj yIDub. tlhIngan Hol yIjatlh.

Doq