tlhIngan-Hol Archive: Fri Jan 05 10:14:54 2007

Re: Purpose Clauses (was Re:

...Paul ([email protected]) [KLI Member]

On Fri, 5 Jan 2007, Doq wrote:
> qatlh tlhoy pab ngoDHom DaSaH? <<tlhIngan Hol vIjatlhchu' vIneHmo'
> jISaH>> ghaytan bIjang, 'ach bIjatlhchu' DaneHchugh, Qu'vamvaD yIqeq.
> Holvam yIlo'. tlhIngan jatlhwI' yIrur'eghmoH.

jIqeqHa' vIneHbe'.  bIpabHa'taHvIS vay' bIqeq, vaj bIpabchu' DaneHDI'
Qatlhqu'.

I don't want to practice the wrong thing.  If you practice doing things
the wrong way, it's very difficult when you want to do things the right
way.

> pab ngoDHommeymo' maja'chuqlaH 'ej rut maja'chuqnIS, 'ach tlhoy wa' pab
> ngoDHommo' maja'chuqqa'taHDI' Hol wIghojbe'. DIvI' Hol wIlo'taHvIS
> maghoHtaH 'e' wIghoj neH. wa' Heghpu'bogh jagh DaqIpqa'taH nIvaqtaHvIS
> yInlI'bogh jaghpu'.

qaQochqu'.  ngoDHomqoqvam maja'chuqmo', Doch law' vIghojpu'. Hol bopbogh
Doch law'e' ghojlaH vay', Holvetlh lulo'be'chugh.  maja'chuqchu'meH
tera'ngan Hol wIlo', maja'chuqchu'DI'.  qechmeyvam wIja'chuqlaHmeH
tlhIngan Hol vIneHmo', jIgheltaH.

I strongly disagree with you.  I've learned a lot because we've been
discussing these "nitpicks".  You can learn a lot about a language even if
you're not using that language.  When we need to be clear in our
discussions, we use English so we are clear.  I ask questions *because* I
want to be able to discuss these things in Klingon.

> 'arlogh mojaq <<-meH>>mo' maghojnIS?

wImev wIlo'laHchu'DI'.  jaS maQub Hoch, 'ej quchwIjmey wIwaH wIneH.  wImev
wIQochbe'DI' Hoch.

We'll stop when we can use it right.  We all think differently, and we
want to test our ideas.  When we all agree, we'll stop.

> rut <<-meH>> wIlo'Ha'chugh, mayajchuqlaHchugh, vaj ram QaghHommaj.
> pIjHa' tlhIngan Hol wIlo'chugh not Hol laHmaj wIDub. Do'ha'.

> ghu'maj yIDub. tlhIngan Hol yIjatlh.

chaq bIqImbe'.  qen, pIj jIjatlhmeH tlhIngan Hol vIlo'.  'ach
vIyajchu'lu'meH tera'nganvaD vImugh je.  QaghwIj 'anglu' 'e' vItul je,
mu'tlheghwIj vImughchugh.

tlhIngan Hol bopbogh qech Qatlh'e' vIjatlhnISDI', tera'ngan Hol vIlo',
tuyajchu' vIneHmo'.  tera'ngan Hol vIlo'bogh QInwIj yIbuSHa',
DaSaHbe'chugh.

Maybe you haven't been paying attention.  I've often used Klingon in
recent times.  But I also translate to English so I can be clearly
understood.  I also hope that my mistakes will be revealed if I translate
my stuff.

I use English when I need to say complicated things about Klingon, because
I want to be clearly understood.  Ignore my English postings if you don't
care about them.

...Paul

          ** ...Paul, [email protected], Insane Engineer **
       "Where are we going, and why am I in this handbasket?"

Back to archive top level