tlhIngan-Hol Archive: Thu May 13 12:56:21 2004

Re: pIv puqwI'

De'vID jonwI' ([email protected])

janSIy:
>>Sochben ghaH puqloD'e'
>>wejwen 'uSDaj ghor
>>Sor Hap 'ay' tuQtaHvIS HuD yorvo' pIrmuSDaq lenglI'
>>pumDI' ngIbDaj qIvDaj je jojDaq Hom tIn ghor
>>DaHjaj nuja' QelDaj pIvchu' ghaH

lay'tel SIvten:
>janSIyvaD:
>vImughpu':
>1 ?my son is seven years old
>2 three months ago he broke his leg
>3 ?while a hill was wearing a piece of wood (tree matter), he was traveling
>from top to bottom

ghaytan Sor Hap 'ay' tuQ puq, tuQbe'qu' HuD jay'!  QujtaHvIS puqpu',
HuD Dungvo' bIngDaq lengmeH, pIj Sor Hap lulo'.  motlh peDtaHvIS
Quj.  rut lengmeH nenwI', Sor Hap lulo' je, 'ach lengtaHvIS
Sor Hap 'ay' luluH targhmey.

I think he was talking about a sled (where the child is wearing
the piece of wood while descending a hill) rather than a slide
(where the hill is wearing the piece of wood that the child
descends), but I could be wrong.

lay'tel SIvten:
>4 when he fell he broke his tibia/shin (the big bone between his ankle and
>knee)
>5 today his doctor told us he is completely healthy
>
>pIvmo' puqloDlI' jIbel.

pIvmo' jIQuch je.

lay'tel SIvten:
>batlh vImughpu''a'?
>pab'a' mu'tlhegh wa'DIch?
>mu'tlhegh wejDIch vIyajbe'.  yIQIj pagh yImugh!

I don't know if what he wrote is (un)grammatical, but I think
the proper way to express an age is something like: <Soch ben
boghpu' puqloDDaj>.

--
De'vID

Add photos to your messages with MSN Premium. Get 2 months FREE*