tlhIngan-Hol Archive: Tue Jun 25 10:16:57 2002

Ten Commandments

All, I've gotten a request to translate the Ten Commandments into
Klingon. I'm sure people will have second opinions, and I don't want
to spend too much time on this, so can I offer this as a first stab?

Btw, this is from the King James
(http://www.therain.org/studies/tenkjv.html), which is not
particularly scrupulous of me; Mark, if you're tuned in, you might
want to correct this in the direction of the original.

Meta-comment: this is even more pastoralist than I remember it.

1. 'ej Hoch mu'meyvam jatlh Qun'a'. jatlh:
2. joH'a', QunlI' jIH. *Egypt* yervo', toy'moHbogh puHvo' qaqengpu' jIH.
3. SoHvaD pagH Qun potlh law', jIH potlh puS, 'e' yIchaw'Qo'.
4. pagh nagh beQ yIchenmoH.
Dung QItu'Daq, bIng yavDaq joq, yav bIng bIQDaq joq,
pagh'e' tu'lu'bogh rurmeH vay' yIchenmoH.
5. bIH tlhopDaq DavanmeH yI'eS'eghmoHQo'; 'ej bIH yItoy'Qo':
Qun ghal jIHmo', joH'a', QunlI' jIHtaHvIS.
vavpu' HeS vIbIjmeH, puqpu' vInoD.
mumuSchugh chaH, vaj puq poHvaD wejDIch loSDIch je vInoD.
6. 'ej mumuSHa'chugh nuv, 'ej chut vIra'bogh polchugh,
chaHvaD pung vI'ang, law'qu'taHvIS chaH je.
7. joH'a', QunlI' pong Dalo'DI', yIvuvHa'Qo'.
pongDaj lo'DI' vuvHa'chugh vay', vaj DIvHa' ghaH 'e' HarQo' joH'a'.
8.*sabbath* jaj batlh DapolmeH, jaj yIqaw.
9. jav jaj yIvum, 'ej Hoch Qu' yIchav.
10. 'ach joH'a', QunlI' *sabbath* 'oH jaj SochDIch'e'.
qaStaHvIS, pevumQo', SoH, puqloDlI' je, puqbe'lI' je,
toy'wI'loD je, toy'wI'be' je, tangqa'lIj je,
yergholIj qoDDaq nov'e' tu'lu'bogh je.
11. vumQo'nIS chaH,
QItu', yav, bIQ'a', Hoch lungaSbogh je chenmoHmo' joH'a',
qaStaHvIS jav jaj; 'ej jaj SochDIch leSmo' ghaH.
vaj *sabbath* jaj naD joH'a', 'ej chev.
12. vavlI' SoSlI' je yIquvmoH.
vaj nI'jaj jajmeylIj, Sep'e' Dunobbogh joH'a', QunlI' DaDabtaHvIS.
13. yIHoHQo'.
14. tlhogh yIbIvQo'.
15. yInIHQo'.
16. jIllI' pummeH 'Ip ngeb yImaqQo'.
17. jIllI' juH DaSuqmeH yIQuSQo'.
jIllI' be'nal, toy'wI'loD joq, toy'wI'be' joq,
tangqa' joq, Sargh joq, vay''e' ghajbogh jIllI' joq DaSuqmeH yIQuSQo'.

--
Dr Nick Nicholas. [email protected]    http://www.opoudjis.net

Back to archive top level