tlhIngan-Hol Archive: Wed Oct 11 03:23:37 2000

RE: KLBC: QoQ wanI'

jatlh quS'a'Qob, qa'rIl puqloD:

> loSleS, QoQ'e' qonpu'bogh <Philip Glass> vIQoymeH QoQ wanI'Daq jIH.

maj.
The last part ({QoQ wanI'Daq jIH} "I'll be at a music event") sounds a
little odd to me, though. You aren't using a normal verb, but instead are
using the pronoun "I" as "to be".  To me, this focuses on the fact that
you'll be located there, rather than that you are doing anything specific
there.
It's grammatically correct, but I personally would have said something like:
{QoQ wanI' vISuch} "I'll visit a music event"
or
{QoQ wanI' vIghoS} "I'll go to a music event"

> qaStaHvIS QoQ wanI'vam, QoQ ghItlhDaj vaghDIch lumuch muchwI'pu'.
> loSleS, <San Diego, California>Daq mulup chal Duj.

maj.

> ghochwIjDaq jIpawDI',

In HolQeD Vol. 7, Num 4, there's an interview with Marc Okrand, and he
reveals some information about verbs like {paw}. It turns out that some
verbs of motion can take objects, and indicate the object being arrived at.
He says:

Duj vIpaw means "I arrive at the ship;" DujDaq jIpaw means "I arrive on the
ship," that is, I arrive via the ship or something like that.

So you can say {ghochwIj vIpawDI'} ("When I arrive at my destination").

> DuSaQDaq ghaHmeH juHDajvo' ghoSpu'bogh maqoch'e' vIghom.  vaj
> tugh QoQ wanI'Daq maHmeH <Santa Monica, California> wIghoS.

My comment about {QoQ wanI'Daq jIH} from above applies here, too.  These
sentences are grammatically correct, but stylistically, I probably would
have said:
{DuSaQDaq HaDmeH} "In order that he study at school..."
instead of
{DuSaQDaq ghaHmeH} "In order that he be at school..."
I'd make the same comment with {QoQ wanI'Daq maHmeH}.

Also, in this case you want to use {ghIq} instead of {vaj}. {ghIq} means
"then" in the sense of "subsequently, after that, and then". {vaj} means
"then" in the sense of "therefore, in that case, thus".

> HoSghaj QoQvam'e' 'ej nov 'ej tlhIngan ghe'naQ rur 'e' vIHar.  QoQ
> ghItlhvam qontaHvIS, tera'ngan wanI'mey potlhqu' SaH qonwI''e'.
> rur'eghqu' lalDan ngermey'e' pIm 'e' nu'ang.  qunchaj Heghchaj je SaHqu'
> tlhInganpu' vaj QoQvam'e' luQoychugh DuQ 'e' vIHar.  QoQ wanI'vam
> wItIvqu' jIH maqochwI' je 'e' vISov.

majQa'.
<Philip Glass> QoQ vIyajchu'be', 'ach vItIvbej.

- taD

Back to archive top level