tlhIngan-Hol Archive: Wed Nov 17 10:24:05 1999

Re: transitive verbs

"William H. Martin" wrote:

> On Sat, 13 Nov 1999 04:09:17 -0800 Ben Gibson
> <[email protected]> wrote:

> Is a pian a short piano? {{:)>

JiHagh. No just bad speelling

> loSSaD qoH Hugh SIjlaH qetbogh loD net Sov.

teH.'ach qoHpu' law loSSaD puS. not qoHmey yIHoHnIS. qoH
DaHoH "Darwin". vInuS vIqaq.

> > chaq marurchuq ‘e’ qay’.
>
> chaq marurchuq 'ach majatlhDI' pImbej mu'mey DIwIvbogh.
> mu'tlheghlIjDaq lujbej mu' <<qay'>>.

nuq mu' Dalu'a'?

> le' be' DaSawta'chugh bIle'nIS. pagh vISawlaH. jISawpa' Haw'
> Hoch be'.

Haw'a' Hoch be'? yuQvam neH Dab wejSaD'uy' be'. Hawchugh,
yItlha'a'. be' QaQ DaloS. Datu'pu'. vItu'chugh, tu'laH vay'.

> ghaytan QongDaqrajDaq Qong wa' loD neH. bIle'ba'.

Do' :) pagh latlh vIlegh. ram jIvum. jaj vum be'nal. pIj
maQong matay'be'.

> Okay. Above, when you said {... 'e' qay'}, that doesn't work
> because {qay'}, so far as anyone can figure, can't take a direct
> object, and you are using {'e'} as the direct object of {qay'}.
> This is a common error, where people want to say something like,
> "It is a problem that we are alike." The tempation is to take
> this word for word and ignore the mechanics of the grammar. What
> this really means is, "We are alike. This is a problem." Being
> alike is the SUBJECT of being a problem, not the object, so
> {'e'} doesn't work here.
>
> Basically, you need to try some other tool in this case.
> {marurchuqmo' qay' ghu'.}

Qu'vatlh. Yeah got that one backwords.

> chaq jIjatlhHa'.
DuHHa'.

> This is one of the awkward phases you go through just before a
> breakthrough. It is a kind of bilingual dyslexia. It means your
> brain is working out some new pathways and you have to become
> familiar with them before they become useful to you. Don't
> worry. It is a lot like the way wounds itch as they begin to
> heal well.

toH. jImobbe'

Ben (DraQoS)

Back to archive top level