tlhIngan-Hol Archive: Mon Jul 05 00:05:18 1999

Re: jIchegh tulajchugh

In a message dated 7/2/1999 11:19:47 PM US Mountain Standard Time,
[email protected] writes:

<< I don't see the distinction either.  Are you a native English speaker,
 peHruS?
 "I'll be short" is not colloquial English, at least not in American usage.
 For
 the meaning he (she?) has in mind, the phrase is indeed "I'll be brief".   >>
==============
HIja'.  AmericaDaq jIboghpu'.  jIQuptaHvIS China vIDabpu'mo' China Hol
vIjatlhlaHchu'.

'a potlhbe' DaqmeyDaq maboghpu'bogh.  tlhIngan Hol wIghojtaHvIS pagh qotlh
qaSpu'bogh Sovmaj poH.  le'qu' tlhIngan Hol.

peqIm!  poH lu'oS Hoch chovnatlhmey muchpu'bogh Voragh.

chaq "I will not take much of your time" 'oSlaH ghunchu'wI' mu'tlegh
{jIngaj}.  'ach lughbe' 'e' vIHar.  DIvI' Hol qech rur, 'ach tlhIngan Hol
ja'meH mIw rurbe' 'e' vIHar.  poH DaDachugh neH, vaj bIngaj qoj bInI'.

peHruS

Back to archive top level