tlhIngan-Hol Archive: Tue Aug 03 20:42:53 1999

Re: message to Mark / KLBC

Seqram, yIqIm:
chajwI' puqbe'Daj je vIpong vIneH.

tlhIngan pong poQ. [or should it be: tlhIngan pong lupoQ. ?]
[0+poQ = they require them (names) or lu+poQ = they require it (each of them
requires it)]

thlInganpu' chu' chaHchoHlI'.
*Shoshanna ghaHtaH chajwI' tera'gnan pongDaj.
*Kaila ghaHtaH puqbe'Daj.
Hut ben boghpu' *Kaila.
*Israel-Daq boghpu' *Shoshanna.
chaHmeH pongmey vIgherchu' vIneH.

*Hebrew Holvo' pong 'ay' vItu'nIS. [or should I use Israel+ngan Hol?]
*Hebrew Holvo' wa' *syllable thlIngan Holvo' wa' *syllable je vIgher vIneH.
[-vo denotes "from" as in a direction from a place. does it also mean "from" in
the sense of "derived from" an intangible thing like language?]

ramHa'chu' bIHtaH *syllable+meyvam vIneH.
chajwI'meH pong yapbe' <SoS> 'e' vIHar.

be'Hom <qaghwI'> vIpongpu' vIneH. [I was confused if I was supposed to add -pu'
to vIneH or to vIpong to say that it had happed already]

qarghchu'qu'! 'a qamughpu', DaH pongvam lo'Qo'. vup. qarchu'qu'!
choQaHqang'a'? choQaHqangchug, tugh juppu'wI' vIDel.
'a, DaH Doy'choHlaw' QoghIjwIj.
                                            Pillow

Back to archive top level