tlhIngan-Hol Archive: Sun Mar 02 15:08:43 1997

Re: Hol vIlo' (was Re: Holna' wIlo'bejtaH)

>jIHvaD jang Joel Peter Anderson:
>>> pab bIvDI' vay', DalughmoH'a'? ghobe'.
>>
>>I beg your pardon - in the right circumstance, I will correct the grammar.
>
> maj. 'ach ghu' lugh yIDel.
	[good, but tell the correct circumstances]

ghobe'.  DuDevjaj yablIj qa'lIj je.
	[no. May your mind and spirit guide you.]

>>jIHagh.  qatlh?  jIQuch.  bIQuch'a'?
>
>rut jIQuch. Hovmey vIvantaHvIS, jIQuch. be' 'IH DIr vIHottaHvIS, jIQuch.
>vIng Human 'e' vIQoyDI', jIQuchHa'choH.
	[DaQtIq's happiness seems to depend on material pleasures and the
	absence of humans]

bIDo'be'.  DuQuchmo'laHchugh Dochmey neH, vaj bIQuchchu' not.
	[You are unfortunate.  If only things can make you happy, then you aren't really happy.]

>toH! pab potlh law' meq potlh puS pagh meq potlh law' pab potlh puS?

"Straw Man" "False Dichotomy" pagh Daghaj.
	[DaQtIq appears to create a false dichotomy, reason or grammar'

parmaq potlh law'.  qorDu' potlh law'. lalDan potlh law'. pab potlh puS.
	[Love matters much. Family matters much. Religion matters much.
		Grammar matters little.]

   joel anderson * [email protected] * [email protected]
 mIghghachvo' yImej 'ej yIQaQ; roj yInej 'ej Dochvam yItlha'
    http://members.aol.com/JPKlingon * [email protected]

Back to archive top level