tlhIngan-Hol Archive: Mon Jul 29 09:56:19 1996

Re: how to say "any"

On Fri, 26 Jul 1996, Will Martin wrote:

> > I believe you have misunderstood my question.  I meant "any Federation
> > language" in the sense that would get me an answer of "Yes, I speak
> > Chinese", or "Yes, I speak English".  But you're right, my sentence in
>
> Ahhhhh! DaH jIyajchu'! 'ach bIyajbe' 'e' vIHar. wa' Hol neH
> jatlh DIvI'. Holmey law' jatlh Humanpu', 'ach DIvI' Hol 'oH
> wa' Hol neH'e'.

Holmey law' jatlh DIvI', 'ach wa' "standard" neH jatlh Hoch.  wa' Hol
'oHchugh DIvI' Hol'e', vaj latlh Holmey DaqelDI' nuq Dajatlh?
The Federation speaks many languages, but only one "standard".  If "DIvI'
Hol" refers to just one language, how do you refer to the others?  (I
suppose you can use {tera' Hol} or something, but then what about the
Vulcans?)

> > Okay, how do you say:
> > "Do you speak any of the languages spoken in the Federation?"
> > (i.e. "Do you speak any Federation language?")
>
> charghwI'

wej choja'chu'!  You still haven't told me!

 dave yeung
{toD Duj 'oH toDuj'e'}
Courage is a ship to the rescue

Back to archive top level