tlhIngan-Hol Archive: Wed Jul 17 08:17:06 1996

Re: An offer you shouldn't refuse!

> *** yIqaw:  neH qeyleSDaq wIvoq, DeQmeyDaq nuDIlnIS Hoch latlhpu'?

jabbI'IDvam vIlaDtaHvIS, mu'meyvam vIlegh.  Dochvam DalaH'a' {-Daq}?
I saw these (above) words as I was reading this mailing list.  Can {-Daq}
be used in this way?

I myself have used {tlhIngan HolDaq...} for "In Klingon...", but now that
I think about it, the Klingon {-Daq} isn't really the same as the English
"in".  Can you say:

{ghaH vIHar}      I believe him
{?ghaHDaq jIHar}   I believe IN him

{tlhIngan Hol vIjatlh}     I speak Klingon
{tlhIngan HolDaq jIjatlh}  I speak IN Klingon

etc.?

 dave yeung

Back to archive top level