tlhIngan-Hol Archive: Fri Feb 17 04:07:31 1995

bogh SuvwI'

cha'Hu' bogh be'ni'wI' puqloD.
wej pong ghaj.
javleS ghaHvaD pong luwIv be'ni'wI' loDnalDaj je.
nem puS jup SuvlaHbogh ghaj pugloDwI'.

thlIngan Hol bom QongchoHmoHbogh vIneH. :-)

ben law' *Paramount*Daq HaStaHomvaD vIH thlIngan Data' vav chu'. (*)
ghuvaD thlIngan bom vIbom 'e' bepchugh wanI' qaw ghaH 'e' vItul.

-- ghunchu'wI'

(*) I think I'm on shaky ground here with {ben law'}.
    I /know/ I have problems with {HaStavaD vIH}.
    I want to say "movie" or "video" so I tried {HaSta vIH},
    but when I translate back to English it comes out more
    like "traveling TV set." :-(
    Since much (most?) canon comes from the ST movies, I
    hope there is a preferred translation for "movie."
    If there is, would someone please tell me what it is?

Back to archive top level