tlhIngan-Hol Archive: Wed Feb 15 10:46:04 1995

Re: petaQneS ;-)

Nice try.

According to Steve Weaver:

> charghwI' responded:
> >According to Steve Weaver:
> >>..
> >> If someone has some referances for me I would appreciate a response (in
> >> tera'ngnan Hol, of course as tlhIngan Hol vIjatlhlaHbe')
> >
> >tlhIngan Hol DajatlhlaHbe'chugh vaj qatlh naDev SoHtaH?
>
> Someone correct my grammer on my reply (although I hope I got it right THIS
> time ... GOD, this is FUN):
>
>                petaQnes *charghwI'*

Detail: You can't use a verb suffix on an exclammation. But I
know what you meant...

>                   chovaqbe'qu'

Well said.

> tlhIngan Hol vIghojqu'qang 'ach *ROME*'e' 'oH chenbe' wa'jaj

wejpuH.

Consider:

qaStaHvIS wa' jaj *Rome* chenmoHlu'ta'be'.

Note that there are no canon uses of {chen} without {-moH} that
I can remember. Still, one might argue that this could be:

qaStaHvIS wa' jaj chenta'be' *Rome*.

I still like the first of these two suggestions better.

>        ghIchwIj DabochmoHchugh ghIchlIj qanob          (PK phrase)
>

> yaj'a'
>
> }};-}
>
>       vay' yIHub Hoch 'ej Hoch tIHub vay'
>                                           - DumaS
> vIta'pu'be' !!!   tlhIngan ghaH *Bart Simpson*'e'
> Steve Weaver       [email protected]

charghwI'
--

 \___