tlhIngan-Hol Archive: Fri Apr 14 11:20:33 2006

Re: mangpu' or negh?

Shane MiQogh ([email protected])

>Remember that {-chugh} and {-'a'}, both being type 9, can't go on the same
>word.
  I thought this to be true, but when thinking and looking back, i find that TKD dosn't state anywhere where you can't use the same numbered suffix twice.

  >Also remember that "propellor" doesn't
>just refer to a fan-style plane prop, but to all devices that propel, by
>whatever means.

  I figured that much, but any "propeller" placed properly on a boat and that has enough power, would fly.

  >loQ vISov (vISovchu'be', 'ach Qujvetlh Quj loDnI'HomwI'), 'ej Duj DaDelbogh
>vISov je 'e' vIHar. 'ach muDDaq puvchugh Duj, "marine" 'oHbe'ba', qar'a'?
>{{:)

  qaQeH DaSovbe'chugh! 'ej, qar 'oH! qar "Supermarine".

  http://www.ffshrine.org/ff9/fmvshots-disc1/03-overview/00013.jpg

QeS 'utlh <[email protected]> wrote:
  ghItlhpu' Shane MiQogh, ja':
>vo'wI' ghajtaHchugh'a'?

 I would just recast to {teHtaH'a' vo'wI' ghajchugh} "does it continue
to be true if it has propellors?".  Jet skis have {vo'wI'mey}: the jet device counts as a
{vo'wI'}.

('ej qajangmeH, jIja': bIQ Duj nguSDI' Dalegh'a'? vo'wI' ghajba'qu'.
jISuDrup.)
(

> DaSov'a'?

loQ vISov (vISovchu'be', 'ach Qujvetlh Quj loDnI'HomwI'), 'ej Duj DaDelbogh
vISov je 'e' vIHar. 'ach muDDaq puvchugh Duj, "marine" 'oHbe'ba', qar'a'?
{{:)

QeS 'utlh
tlhIngan Hol yejHaD pabpo' / Grammarian of the Klingon Language Institute

not nItoj Hemey ngo' juppu' ngo' je
- Ubykh Hol vIttlhegh

Search for local singles online @ Lavalife - Click here
http://a.ninemsn.com.au/b.aspx?URL=http%3A%2F%2Flavalife9%2Eninemsn%2Ecom%2Eau%2Fclickthru%2Fclickthru%2Eact%3Fid%3Dninemsn%26context%3Dan99%26locale%3Den%5FAU%26a%3D21550&_t=21550&_r=endtext&_m=EXT