tlhIngan-Hol Archive: Mon Oct 08 20:47:38 2001

RE: Speculations on Klingon Dialogue in new ST series

> naDev ngachlu' 'e' vIpIH.  'ach jatlhbe' HochHom.  United StatesDaq wej
> muchlu''a'?

cha' Hogh ret.
maja'chuqta'.

> DejDI' qachmeyvetlh choH muchmey 'e' vISov, 'ach  taH'a'?

jItaH jIH

> The theme, and the actual task of creating communication out of a very
> small vocabulary and grammar really intrigues me, that's what brought me
> tlhIngan Hol.  I hope they develop it in interesting ways, rather than
> having the linguist hesitantly spout the appropriate alien noises
> every episode.

mu' puS Qoy'mo' vay', mu'tay' HochHom Sov(-laH) vay'vetlh  'e' vIHarbe'.

jIjatlh <nuqDaq 'oH puchpa''e'>.  DaH "home" 'oSbogh mu' HIja'.

DloraH

Back to archive top level