tlhIngan-Hol Archive: Mon Oct 08 21:20:27 2001

RE: Speculations on Klingon Dialogue in new ST series

ja'pu' Qov:
>The theme, and the actual task of creating communication out of a very
>small vocabulary and grammar really intrigues me, that's what brought me to
>tlhIngan Hol.  I hope they develop it in interesting ways, rather than
>having the linguist hesitantly spout the appropriate alien noises
>every episode.

ja' DloraH:
>mu' puS Qoy'mo' vay', mu'tay' HochHom Sov(-laH) vay'vetlh  'e' vIHarbe'.
>jIjatlh <nuqDaq 'oH puchpa''e'>.  DaH "home" 'oSbogh mu' HIja'.

potlh DalIjba'pu'.  vulqanganpu'vo' tlhIngan Hol qawHaq Hev QumpIn 'e'
yIqaw.  pab yajchu'be' mughwI' jan, 'ach mu'tay' ghaj.  nom mu'tay'
ghojlaHlaw' Hoshi.

-- ghunchu'wI' 'utlh

Back to archive top level