tlhIngan-Hol Archive: Mon Oct 08 20:45:04 2001

tlhIngan Hol ngo'qu'

tlhIngan Hol ngo'qu' wIghaj'a'? Dajqu' tlhIngan Hol ngo'qu' 'e' vIHarchoH.
nuqDaq vISam?

I keep finding words specified as "archaic" through TKD and KGT, as well as
some hints at old forms of words and old structures (eg. the verb *nga', now
non-existent; the two parts of the word <<betleH>>; the old O-S-V word order
etc). Is there a collection of such archaic uses anywhere, or do I just fish
through my books till I find most of them?

jabbI'IDwIj 'ay'HommeyDaq tlhIngan Hol vIlo'laHchugh, DIvI' Hol vIlo'nIS 'e'
munuQ. jabbI'IDmeywIj naQDaq tlhIngan Hol vIlo'laHchu'be', 'ach vInIDtaH. :)

Qapla' 'ej Satlho'

ro'Han