tlhIngan-Hol Archive: Wed Feb 14 12:16:31 2001

KLBC: ram Qu' (Easy story)

The story is here both to help the beginners who are again asking for
stories and to keep me in practice.  The KLBC is here both to attract
beginners' attention to it and to encourage the BG to correct my errors.

What is simple about it?  The story has no type-9 suffixes, except -wI',
nor the suffix -lu', nor constructions with the SAO marker 'e'.

It does contain post-KGT vocabulary.  If you cannot find a word in either
TKD or KGT, then try the new words page.   There are no made-up compound
words here.  If you find the beginning of a word in the dictionary and what
remains is not a suffix or a combination of suffixes, then you have made a
mistake (or I have).  For example, luqaD is not luq (ok) + aD (not a word).
 It is lu- (verb prefix) + qaD (challenge).

----
ram Qu' - 'ay' wa'
----
qaSpu' ramjep.  bIr muD.  HeDaq yItlI' Sogh.  runHa' ghaH, 'ej HoS, 'ach
tInba'be'. jeQ.  Doy'be'law'.  Sagh qabDaj.

waw' lojmIt ghoSlI' Sogh.  SIbI' luqaD cha' 'avwI'.  woQ navmeyDaj 'ang
Sogh.  qabDaj navmeyDaj je nuD 'avwI'pu'.  yonchoH chaH.  navmey nobHa'.
lojmIt lupoSmoH.  waw' lojmIt vegh Sogh.

Hurgh ram.  bIrtaH.  tam waw'.  ghaH 'emDaq qachHomchaj 'elqa'pu'
'avwI'pu'.  tlhe' He, 'ach tlhe'be' Sogh.  He ghoSbe'choH.  yotlhDaq
yItchoH.  DaSmeyDaj bIngDaq taD yotlh tI.  vIH Sogh neH.  ghaH tlhopDaq vIH
pagh.  qachmey HopDaq wov cha' Qorwagh mach.  chal Hopqu'Daq wov SanID 'uy'
Hov machqu'.  Hov puS HuvHa'moHtaH 'engHey 'eS.  'eng 'oHbe'.

yotlh HeH SIch Sogh.  mev.  Hovmey HuvHa'moHwI' bej.  vIHbe' 'oH.  chuSbe'.
 QIb neH 'oH.  Hovmey HuvHa'moHtaH.

yItqa' Sogh.  DaSmeyDaj bIngDaq let yav.  Hab.  SaqmeH(1) Daq 'oH.  SaqmeH
DaqDaq Saqlaw'pu' Hov HuvHa'moHwI'vam.  Doch SIch Soch.  poghDaj teq.  baS
bIrDaq nItlhDu'Daj lan.  baSDaq chuch chIS Hot.  loQ chuch nan Sogh.
nItlhpachDaj lo'.  jeD chuch.

pogh tuQqa'moH Sogh.  DungDajDaq SIch DeSDaj.  ret'aq Sam ghop 'ej ret'aq
tlhe'.  poSchoH lojmIt.  yavDaq pum chuch chIS.  lojmItmo' loQ peDlaw'.
bIngDaq poSmoH.  choghvat moj lojmIt.  toS Sogh.  yong.  tugh chegh.
bI'wI' bal'a' je qeng.  yavDaq bal'a' 'ugh roQ.  baSvo' chuch bI'choH.
chuchvo' narghchoH Duj.
--
1 - okay, I lied - that's a type 9 suffix: Saq (land) + -meH (in order to).
 It's a "place for the purpose of landing" - i.e. runway, landing pad,

Beginners who wanted stories: is this too hard?  Too easy?  E-mail me and
your wishes will be accommodated in the next installment.
Qov

Back to archive top level