tlhIngan-Hol Archive: Sun Feb 11 20:56:10 2001

RE: chay' cha' qech lumughlu'?

HIja'. qatIch vIneHbe'. jIqIDqang neH. tlhIngan Hol vIqeltaHvIS tlhaQ
qechlIj 'e' vIHar. yInuQqangbe'lu'.

> > I came up with:
> > 1. {DIch mobchu' oHtaHvIS Hegh 'ej Hegh poH vISovlaHbe'chu'vIS vaj chay'
> > jIvangnISneS?}
>
> >You cannot use the verb suffix {-chu'} on a verb while it is being used
> >adjectivally. For that, you are limited to {-qu'}, {-be'} and {-Ha'}, so
>
> jIyajchoH.

maj.

> >pIq jIHeghbejmo' 'ach HeghwIj wanI' vISovbe'chu'mo' jImIS. chay'
> jIvangnIS?
>
> wot {-mo'} je lumuvlu''a'?

HIja'. *TKD Addendum* yIHaD.
nav wa'vatlh SochmaH vagh yISam.

> Qapbe' {jImIS}. chaq Qap {DuH QaQ jInej}.

chaq Qap {DuH QaQ vInej}. chaq {batlhwIj vIDub vIneH}.

> > 2. {SovtaHghach SovlaH'a' SovwI'?}
>
> >"Can the knower know the continuation of knowing?"
>
> >ngoD vISovlaH. wa' wanI' 'oH. ngoDvam vISov 'e' vISovlaH. latlh
> wanI' 'oH.
> >quqlaH'a' cha' wanI'vam?
>
> >Isn't that really what the philosophical question is asking?
>
> qechvamvaD maQochbe'law'.

maj.

> nejwI'

SarrIS