tlhIngan-Hol Archive: Wed Mar 08 22:54:24 2000

Re: KLBC: jInIDqa'

jatlh pagh:

>> QublaH Ha'DIbaHmeyvam 'ach jatlhlaHbe'.
>
> QublaH Ha'DIbaHmeyvam chay' net 'ollaH?

ghotpu' 'ollaHbe'.  Sovbe' chaH.  jatlhlaHbe' Ha'DIbaHmey
mu'mey chenmoHlaHbe' neH nujchajmo'.  QublaH 'e' vISov
lut vIja'mo'.  :>

On a similar note, I'm not clear on whether I should be
using <<chaH>> or <<bIH>> for these creatures.  Is the
distinction really made by language use, or is that just
a way of referring to sentience?  Would a group of human
babies or human mutes be called <<bIH>>?  Would a
group of gorillas who spoke sign language be called
<<chaH>>?

>> I'll probably try continuing this later.
>
>maj. Daj lutlIj. taH 'e' vItul.

qatlho'.  vItaH.

-Eodrakken

Back to archive top level