tlhIngan-Hol Archive: Wed Jan 12 07:39:13 2000

RE: KLBC: jaj mu'mey vI'lo'.

ja' pagh:
> jatlh tuv'el:
> > cha'logh Duj jIHDaq jan QIb vIleghbejpu'.
> > Duj jIHDaq DIron QIb vIleghlaw' 'ach jan
> > chu'wI' joq lutu'be'lu'.
> DaH jImISqu' - 'ach mumISmoH lut; lughlaw'taH pab. ghaytan jIlaDqa'DI'
> jIyaj.
"Now I'm really confused - but stories confuse me; the grammer seems to be
correct.  I'll likely understand when I read it again."

> > ghIq DIron wab vIQoybej 'e' vIQub
> > 'ach pagh tu'be'qa'.
> pagh tu'be'qa'? DaH Duy'choHlaw' pab. I think you meant <tu'qa'lu'> here.
"[pagh tu'be'qa'?] Now the grammer seems to start being defective."
Yes, quite right.  I always seem to get caught by double negatives in
Klingon.

> > pagh logh wab QoyluH'a'?
> muD Hutlhbejmo' logh, wab lInglaHbe' wab 'ej loghDaq lenglaHbe' wab.
"Since space lacks an atmosphere, sound doesn't make noise and sound can't
travel in space."

- tuv'el

Back to archive top level