tlhIngan-Hol Archive: Fri Nov 26 14:29:13 1999

Re: Eternal life (and a postscript on not-so-eternal life)

On Thu, 25 Nov 1999 16:36:17 PST Robyn Stewart
<[email protected]> wrote:

> At 01:53 AM 10/18/99 -0000, someone whose name I have lost in this
> bizarre mailer wrote:
> >>I'm trying to find out a way to translate the phrase "Eternal
> life". The
> >>context is that of a bibical one. ie, Through me you will have
> eternal
> >>life.
>
> jIHmo' bIjubchoH.
>
> Whenever you see "have" or "get" in an English sentence, and the object
> is not something that can be used to fuel a matter-antimatter reaction,
> question whether the Klingon translation need have anything to do with
> possession.

bIqeSchu'.

> -----
> Qov
>
> HIja', jupwI': jIjubbe' 'a jIyIntaH.  QIt puvwI' ghojmoHwI' jImojlI'. nIS
> muD Dotlh, nIS ghIQtaHbogh ghojmoHwI'pu', nIS mulbogh Dujmey,
> nIS qun jay'.  'ach not jIjegh.  muHoSghajmoH muHoHbe'bogh
> wanI'mey.
>
> wa' wanI' Do'Ha' vIja' vIneH.  naDev vaghHu' paw'mo' cha' puvbogh
> Dujmey  Hegh loS nuv: ghojwI' qup, ghojmoHwI' qup, HoD Qan,
> raQpo' Qan je.

chaq mu' Dalo'Ha' 'e' vIpIHchoH. mu'mey <<qan>> <<Qup>> Dalo'
DaneHlaw' 'ach <<Qan>> <<qup>> Dalo'. Sagh lutlIj 'ach tlhaQ
mu'meylIj.

> puvwI' yejHaDwIjvo' puv ghojmoHwI' ghojwI' je.
> yejHaDDaq loStaH ghojwI' vav, 'ach not chegh puqloDDaj. not
> cheghqa' DaH 'e' Sov.

Do'Ha'. reH SanlIj ghorlaHtaH vay'. reH jubbe'lu'.

> Dujvetlh'e' pIj vIlo'pu'.  cha'logh matay'taHvIS mapuvpu'
> ghojmoHwI'vetlh jIH je.  povetlh majawpu'.  Heghchaj tup, DaqwIj
> jISov.  DujDaq maHtaH, ghojmoHwI'wI' jIH je.  ghojmoHwI'
> vImojlI'mo', ghojmoHwI' vIDataH.  HurghchoHlI'mo' choS
> ghojwI'qoqwI'vaD wovwI'mey lo' vIDel.  <nIleghlaHmeH latlhpu',
> wovwI'mey tIchu', 'ach yIqaw: choS wovwI'mey ghajbe' Hoch Duj.
> DaleghmeH yIDughqu'!>  SoQvetlh ja'ta' Heghpu'bogh ghojmoHwI' 'e'
> vIHonbe'.  wamtaH San.

mayIntaHvIS maSuD. not maQaDchu'. juppu'lI' Daghomqa'laHbe'mo'
SoHvaD jI'IQ. choDuQ.

yIyeptaH, jupwI'. yIpuv 'ach reH yIyeptaH.

> mutlhejtaHvIS ghojwI'na' 'ej choS mIw vIDelchoH, ghaytan pavchoH
> ghoghwIj.

DaqImmoHlaH. rejmorgh yImojQo'. yIyep neH. yap.

charghwI'

Back to archive top level