tlhIngan-Hol Archive: Fri Mar 19 22:09:16 1999

Re: mI'meH mIw ghojlI' Holtej

On Fri, 19 Mar 1999 16:12:15 -0800 (PST) Alan Anderson
<[email protected]> wrote:

> tlhuppu' Holtej:
> >(ghobe', charghwI', <clogging> vIghojlI'be'!)
>
> jang charghwI':
> >qay'chu'. bImI' wej 'e' DatIvba'.
>
> qatIch vIneHbe' 'ach "clogging" vIyajbe'chu'.
> ghamDu'wIj vIjaD vIneHbe'bej.

jI*clog*DI' QoQ much qamDu'wIj. jImI'DI' 'o'lav rur rav.

> >*waltz* vItIvqu'. mIwmey Sar DIghoj bangwI' jIH je. rut maDIng.
> >rut lurghmaj wIchoHbe'.
>
> law'qu' mI'meH mIw.  "rumba" wIta'meH wa'maH vagh Sar DIghojta'.
>
> >rut ngupHeyDaj vIDa. rut Qorwagh Da
> >DeSDu'maj.
>
> nuqjatlh?  motlh ghu' lucha'chu' mu'meylIj, 'ach mumISmoH neH mu'meyvam.

ma*waltz*taHvIS qochwI' 'uchHa' nIHwIj ghop 'ej qochwI' nIH ghop
'uch poSwI' ghop, qochwI' vIDIngmoH. tlhopDaj ghoS nIHDaj.
DIngtaHvIS qochwI' nIHwIj ghop vItam. DaH nIHDaj ghop 'uch
nIHwIj ghop. 'emDajDaq jIHDI' qochwI' poS ghop Suq poSwIj ghop.

ngupHeyDaj vImoj. mayIt. mathejchuq.

DeSDu'maj vIpep 'ej qochwI' vIDIngqa'moH. DIngchu'pu'DI'
(DIngtaHchugh ghor DeSDu'maj) wa' ghop vIpepHa'. yeb DeSqIv je
rar DeS 'ay'. 'ay'vam neH vIqel:

Qorwagh bIng chenmoH nIHwI' DeS 'ay'.  Qorwagh nIH Dop
chenmoH poSwI' DeS 'ay'. Qorwagh poS Dop chenmoH qochwI' nIH DeS
'ay'. Qorwagh Dung chenmoH ghopDu'maj. maleghDI'
Qorwaghvam veghlaw' mInDu'maj. chaq Hotchuq wuSDu'maj
mabavchuqtaHvIS. chang'eng Hovmey Sum maDa.

> You know, this might be similar to the different ways we read.  I am
> absolutely unable to learn how to dance by watching people do it.  I
> have to be taken through each new move in careful step-by-step detail
> before I can even come close to getting it right.  But once I've done
> it and can *feel* what to do, I can do it just fine from then on.

Dance, like many things, can only be done through replaying body
memories. How we acquire body memories is the difference. When I
watch a dancer, I feel what I see them do as if I were doing it.
I'm a "natural mime". I then move to match my imagined (or
telepathically received) body memories.

paS. jIDoy'. juH vIghoSnIS. jIQongnIS.

> -- ghunchu'wI'

charghwI' 'utlh