tlhIngan-Hol Archive: Mon Mar 15 08:46:33 1999

Re: -moH Curiousity {was Re: deep structures}

ghItlh jey'el:

> SIv ter'eS:
> >  I'm proposing (and hoping) that for the majority of verbs, adding /-moH/
> >  has the regular and predictable result of adding a new noun role to the
> >  verb without changing any of the old ones, but I am certainly open to
> >  the idea that some verbs are exceptions to the rule (of course, if there
> >  turn out to be more exceptions than not, I'll have to trash the rule!).
>
> HIja'.  DaH wotmey pIm lo'bogh latlh chovnatlhmey vInuD.
> (DInuDta'DI', vay' wIghojta' 'e' vIQub.)
>
>    a. /SoHvaD jagh SuvmoH yaS/ : /jagh DuSuvmoH yaS/
>        "The officer makes you fight the enemy."
>    b. /jagh SuvmoH yaS/  "The officer makes (someone) fight the enemy".
>
> -> ->       NOT "The officer makes the enemy fight (someone)."
>
>    c. /SuvmoH yaS/  "The officer makes (someone) fight him/them".
>       rurchu'law'
>    d. /SuvmoH yaS/ "The elder makes (someone) fight."
                /qup/?? 8+)
>    e. /SoHvaD SuvmoH yaS/ : /DuSuvmoH yaS/  "The officer makes you fight
> him/them."
>       rurchu'law'
>    f. /DuSuvmoH yaS/  "The officer makes you fight."
>
> chovnatlh b. wIqeltaHvIS, SuQoch'a'?   SuQochbe''a'?

jIQochbe'chu' jIH.

> SuQochbe'chugh, vaj vuDwIj vIchoHnISbej.
> lughchugh ngervam, ghaytan muj chovnatlh ???/puq ghojmoH qup/ vIchupbogh
> 'ej ghaytan lugh /puqvaD ghojmoH qup/.

lugh chovnatlh cha'DIch 'e' vIHar.

> SKI: I'm about convinced to change my mind about "teach", if the above example
> is right.
>
> --jey'el

I'd just caution that we may want to come to a consensus about the full
form
of a transitive /-moH/ sentence before we try to decide how the prefix
trick
applies to it.

-- ter'eS

Back to archive top level