tlhIngan-Hol Archive: Sat Jun 26 07:17:18 1999

Re: RE: KLBC bom cha'DIch 'e' qon - ghItlh wa'DIch

I have the same problem with {jeylu'be'} that pagh had with
{jeybe'}. It still means "One does not defeat". It sounds
frustrating. Of course, the BEST way to indicate one who is
never defeated is to come up with something like... well...
charghwI', for instance. {{:)>

If this is supposed to be a song title sung by the one who is
not defeated, I'd recommend {vIjeylu'be'}. Make it personal.
Tell us whom is not defeated with a verb prefix or pronoun if
not a noun. Make it clear, from the person-reference of the
voice of the song/poem.

charghwI' 'utlh

On Sat, 26 Jun 1999 03:08:05 -0400 Eric Andeen <[email protected]>
wrote:

> jatlh Qanqor:
>
> > pong'a'lIjvaD maQoch jIH pagh je. "fragment" 'oH 'e'
> > vIyaj 'ej mIwvam vInaD. 'ach <<jeybe'>> qaq law'
> > <<jeyHa'>> qaq law', "undefeated" rur 'e' DaHechchugh.
>
> mu'tlhegh naQ 'oHbe'chugh, qay'be'. 'ach Qapchu'be' <jeyHa'>, <jeybe'> je.
> pongvam vIlaDDI', jeybe' Sub'e' qelbogh bom 'e' vIpIH. Sub'e' jeybe' vay'
> 'e' vIQub 'e' Hech qonwI', qar'a'? bomvaD QIvba' pong wa'DIch vIchupbogh,
> 'ach nIv <jeylu'be'>.
>
> The problem is not that it is a fragment. The problem is that when I read
> <jeybe'> or <jeyHa'>, my reaction is that the hero does not defeat whatever
> it is that he is struggling with, not that he himself is not defeated. My
> first suggestion (vay''e' jeybe'lu'bogh) was obviously not a good name for a
> song, but <jeylu'be'> is.
>

> pagh
> Beginners' Grammarian

Back to archive top level