tlhIngan-Hol Archive: Tue Jan 26 15:30:21 1999

Re: KLBC: Two IFs on one THEN?

Dawut:
> Can I put two IFs on one THEN if I use an AND?
> I was corresponding with the crew of the {Qo'noS qa'} when I
> wrote the following sentence:
>
> bIvchugh targh, 'ej bobcho' SumchoHchugh targh, vaj bIt
> tera'ngan. If the targ breaks the rules and gets near the
> module, then the Terran will be nervous.

pagh:
> There is no problem with the two <-chugh> clauses, but there is another
> problem.           [snip]                   Also, if the subject (or
> object) is the same in the second clause, you don't need to repeat it.
> I'd also add a <-choH> to the <bIt>. Here's what you wind up with then:
>
> bIvchugh targh 'ej bobcho'Daq SumchoHchugh, vaj bItchoH tera'ngan.

Multiple uses of {-chugh} by Okrand in canon:

 Qu' buSHa'chugh SuvwI', batlhHa' vangchugh, qoj matlhHa'chugh,
 pagh ghaH SuvwI''e'
 If a warrior ignores duty, acts dishonorably, or is disloyal,
 he is nothing.  (TKW)

 noH QapmeH wo' Qaw'lu'chugh yay chavbe'lu' 'ej wo' choqmeH
 may' DoHlu'chugh lujbe'lu'
 Destroying an empire to win a war is no victory, and ending
 a battle to save an empire is no defeat. (TKW)

 qorDu' SaHlu'chugh 'ej matlhlu'chugh vaj wa' tlhIngan ghob
 potlhqu'
 devotion and loyalty to family is one of the most important
 Klingon virtues.  (SkyBox S13)

 cheqotlhchugh maHaghbe''a'?  cheDuQchugh mareghbe''a'?
 cheQIHchugh manoDbe''a'?
 Tickle us, do we not laugh?  Prick us, do we not bleed?
 Wrong us, shall we not seek revenge? (TKW)

--
Voragh
Ca'Non Master of the Klingons

Back to archive top level