tlhIngan-Hol Archive: Tue Dec 14 16:34:47 1999

RE: KLBC: Hol vI'lo 'e' vInID (jav)

> KLBC: Hol vI'lo 'e' vInID (jav)
>
> tera' lalDanmey law' vIHaDlI'.
> I'm studying many of Earth's religeons.

maj. wa'maH ben, DuSaQ'a'Daq jIHaDtaHvIS, lalDan HaDmeH 'eb vIjon je jIH.

> Humanpu'vaD porgh QeD ghojmoHlaw' wa' lalDan.
> One religeon apparently teachs anatomy to humans.

Daj . . .

> paQDI'norghvam ngaS bom.
> A song contains these teachings.
>
> bomvam 'ay' vIgher:
> I wrote down a part of this song:
>
> <<'uS Hom rarba' qIv Hom.
>   qam Hom rarba' 'uS Hom.
>   yaD Hom rarba' qam Hom.
>   Dochmeyvam chenmoHmeH vumta' Qun.>>

jIHaghbe'. jItlhov neH.

> Humanpu'vaD QI'tu' ghojmoH je lalDanvam.
> This religeon also teaches humans about paradise.

net pIH.

> na'ranmey 'Iq Sopbejmo' QI'tu' mejnISchu' Humanpu'.
> The humans had to leave paradise, because they undoubtedly
> ate too many "narans."

A small style point - it would be better style to put the <Humanpu'> after
the <Sopbejmo'> than at the end. I know it sounds better to English speakers
your way, but it sounds better to Klingon speakers if the noun goes after
the first verb.

pagh
Beginners' Grammarian

tlhIngan Hol Mailing List FAQ