tlhIngan-Hol Archive: Tue Aug 31 20:05:12 1999

Re: Why I speak Klingon

ja' HovqIj:
>yIvoq 'ach yI'ol. DOW pab 'ay' vIlo'laH, 'ach pupbe'. mu'mey law'
>lughItlhHa'lu'bogh vItu'. wa' mu'tlhegh naQ noplu'pu' 'e' vItu'.

HaDwI'pu'vaD Qagh tetlh Dagherqang'a'?  mu'mey muj Da'angchugh,
ghojHa'lu' 'e' DanISlaH.

chaq yeqlaH Hoch 'ej "Heel"-vaD choHmey lI'qu' chuplaH.
maQapchugh, "DOW" chu' lInglu'!

>Qatlhchu'be' tlhIngan Hol 'ach pImchu', 'ej pImchu'ghachvam vItIvqu'.

jIyajbej.  pImmo' tlhIngan Hol jatlhwI' QubmoH.

>Not too long ago all my English writings looked pretty much like literal
>translations from Klingon. I think I'm through that phase, but I often
>realize that my speech has become quite straightforward and I prefer verbs
>to nouns.

I keep noticing one particular feature of my writing style.  I tend to
use "qualifiers" very freely, emulating Klingon type 3 noun suffixes and
type 6 verb suffixes.  I definitely use a lot of "certainly" and "it seems"
and "apparent" in my messages. :-)

>My German teacher recently said to my class: "Use noun-centric
>style, not verb-centric style. Nouns are more powerful than verbs." I still
>regret I wasn't in the mood to start a discussion that day...

German grammar and English grammar are sufficiently different for me
to consider the possibility that German verbs might be weaker than
German nouns.  After all, German nouns are all capitalized, right? :-)

>>wej Hamlet Gilgamesh joq DaSuqpu''a'? :)
>
>ghobe'. Hoch paqmeyvetlh ngevchu'ta' KLI, qar'a'?
>I thought they're sold out?

The Merchant page says merely that Hamlet is no longer available *through
that page*.  I don't know if there is still a small stack of them held in
reserve for people who "need" one, but you might ask Lawrence if you want
to try to obtain one of the "first edition" copies.

>I can't wait for that paperback edition of
>Hamlet I keep hearing rumors about...

not mev joSmey. :-)

>>DaH QaQmo' jatlhmeH laHwIj, jIjatlhnISqu'law'.
>
>*drug* Qob rurba' tlhIngan Hol. vay' jonchu'ta'DI' tlhIngan Hol, nuvvam
>SIghchu'. yInDaj choHchoH. tlhIngan Hol lo'qu'be'DI' nuvvam, yInDaj
>tIvlaHchu'be' 'ej yIn 'ay' Hutlhlaw'. not tlhabqa'.

bIqarbe'.  "drug" 'oHba' tlhIngan Hol.  bang 'oH.
rut tlhIngan Holvo' narghlaHqu' vay'.  choHlaHba' yIn.
cha' jatlhchu'pu'wI' Dach vIqaw.  Daqchaj vISovbe'.
narghwI' vIvupbe', 'ach rut jISIv:  wIv paytaH'a'?

>vaj peqIm chu'wI'pu'! ghoghoS! tlhIngan Hol yIwaH! 'e' bopaybe'bej! 'ey!
>lIQuchmoH! qo' qaq lI'ang! DaH qo'maj yI'elchu'!
>      ...'ej not Sucheghbej!     }>-)

"cult" maHbe' jay'!  mangotlhqu' neH.

-- ghunchu'wI' 'utlh

Back to archive top level