tlhIngan-Hol Archive: Sun Aug 29 17:22:01 1999

Why I speak Klingon

While you are probably the one group I DON'T need to explain
this to, just today I found a way to explain it to others:

Do you ever sing?

Do you ever write songs?

Do you even write poems?

Why?

Well, speaking Klingon, to me, is very similar to writing a
poem, especially a formal poem where someone else prescribes the
form and I must find a way to pack my meaning into it, heart and
soul as well as thought.

Often, the finished meaning is more beautifully expressed than I
could have expressed it in mere prose.

DIvI' Hol DayajlaHbe'chugh, vImugh:

Sayajmo' ghaytan tlhIHvaD neH qechvam vIQIjnISbe' 'ach DaHjaj
qechvam vIQIjmeH mIw vIjon.

bIbom'a'? bompu' Dajon'a'? qatlh bIbom?

tlhIngan Hol vIjatlhmeH mIw rur bom vIjonmeH mIw. qechmeywIj
qengnIS mu'mey le' 'ej mu' lu' vIwIvnIS 'ej vIwuqnIS.

pIj tlhIngan mu'mey 'ey law' DIvI' mu'mey 'ey puS.

charghwI' 'utlh

Back to archive top level