tlhIngan-Hol Archive: Thu Aug 05 18:48:36 1999

tlhIngan tachwIj (KLBC)

Before I start, I was wondering, KLBC why you haven't made any comments
regarding my grammer from my last two posts? Is my Klingon already that
good? Actually, I welcome constructive criticism, so don't hold back! By the
way, I've been on the list (successfully) for about a week now and I'm
having a blast!!!
*************************
jatlh qa'ral:

qatlch'a'? ngeDqu' jay'! vay' DalIj je SoH! paw' SuvwI'pu'!

tachlIj vIvaq vIneHbe' 'ach vIDeltaH 'e' vItIvqu'. qID puS jIja''. Dun
qechlIj. Daq QaQ DawIvchugh, Qaplalaw'. jISaghchu'!

HIq luDIlbe' tlhIngan Hol jatlhchu'wI'pu' 'e' vImuSHa'. jIqeqlI'!

*************************

qa'ral,

Hoch bIjatlhpu', vIyajchu'ta'. batlh'e'lIj vItob nap. tlhIngan batlh SoH 'ej
verengan Ha'DIbaH SoHbe' DaH vIleghlaH. poSmoH tachwIj jIQapDI' vaj wa'logh
bIpaw. machechqu'bejpa' qeylIs mInDu' DareH 'ej HIvje' bommey DIbom.
poHvetlhDaq nachlIj'e' vIpaw'qu'bejta'!! tachwIjDaq DaH bIghoSqangtaH'a'?

{Translation for the benefit of the KLBC: I clearly understood everything
that you said. I was simply testing your honor. I can now see that you are
an honorable Klingon and not a Ferengi dog! When I succeed in opening my
bar, you will be the first to come! Before we undoubtedly get really drunk,
we will play "Eyes of Kahless" and sing drinking songs! Then I will butt
YOUR head REALLY hard!! Now, are you still willing to come to my bar?}

ngenda' la'

Back to archive top level