tlhIngan-Hol Archive: Mon Aug 02 14:18:05 1999

Re: RE: Posts

tlhIngan Hol jatlhwI'pu'vaD QInvam vImugh:

On Mon, 2 Aug 1999 14:40:41 -0400 "Andeen, Eric"
<[email protected]> wrote:

> jatlh Qel:
>
> > Hey, could you guys translate your own posts? for people
> > like me, we cant read them at all (I end up deleting them)

toH! QInraj bomughlaH'a'? QInmeyvam laDlaHbe' mururbogh nuvpu'.
(QInmeyvam vIqIl.)

> I don't think you realize what you are asking. Many of the Klingon posts
> here are made by people who speak Klingon well and just want to chat with
> friends - in Klingon. We compose the messages in Klingon, without any
> thought as to how they sound in English. Translating every message into
> English would turn this list from a fun place to use the language into a
> chore.

bIra'DI' bIyajbe'. naDev QInmey law' chenmoH tlhIngan Hol
jatlhchu'wI'pu'. jaw luneH - tlhIngan Hol lo'taHvIS. QInmey
DIqonmeH tlhIngan Hol wIlo'. DIvI' Hol QIn wISaHbe'. DIvI' Hol
jatlhwI'pu'vaD Hoch QIn wImughchugh vaj QInmey DIqonmeH Qu'
wItIvbe'choH.

> If you want to learn Klingon, one of the best ways to do it is to try to
> read some of the posts. Start with the KLBC posts and the corrections I
> make, and post some of your own as well. When feel comfortable with that,
> try reading some of the shorter Klingon posts from the more skilled speakers
> (like ghunchu'wI' and charghwI').

tlhIngan Hol Daghoj DaneHchugh vaj 'op QInmeyvam yIlaD. nIv
mIwvam. KLBC QInmey yIlaD. vIlughmoHDI' QInmeywIj yIlaD je. 'op
QInlIj yIqon je. ngeDchoHDI' Qu'vam, ghunchu'wI' charghwI' je
QInmey ngaj yIlaD.

> > and yes pagh, your right, some languages are harder, like
> > klingon (thats one i have troubles with).

bIlugh, pagh. Qatlh 'op Holmey. Qatlh tlhIngan Hol 'e' vIHar.

> Actually, Klingon is a lot less complex than most natural languages, with
> very few exceptions to the rules. The reason it's difficult is that it is
> very different from English.

roD pabmo' tlhIngan Hol, HochHom Holmey Qatlh law' tlhIngan Hol
Qatlh puS. 'ach pImqu'mo' tlhIngan Hol DIvI' Hol je Qatlhlaw'
tlhIngan Hol.

jIghoSnIS. pItlh.

charghwI' 'utlh

> > Also what is jatlh? A greeting? i thought the only
> > klingon greeting was Nuq' Neh, what do yuou want?
>
> <jatlh> is a verb meaning "speak, say". It's the way many people here quote
> text from previous messages. <jatlh Qel:> means "Qel said:"
>
> And you are correct, the only Klingon greeting is <nuqneH>.
>

> pagh
> Beginners' Grammarian
>
> tlhIngan Hol Mailing List FAQ
> http://www.bigfoot.com/~dspeers/klingon/faq.htm