tlhIngan-Hol Archive: Tue Apr 27 15:07:18 1999

Re: muD Duj

lab K'ryntes
> Robyn Stewart wrote:
> > tuSovchugh, reH jIchegh 'e' boSov.
> DaH puvwI' SoH. yInlIjvaD ngoQ chu' Datu'pu' 'e' vIHar.

puvlaHghach qellu'DI', DotlhwIj luyajlaw' qep'a' wejDIch qawlaHwI'pu'.
Qu' vIyajchu'qu'be'chugh laHwIj vIHon.  taghbogh puvwI' jIH 'e'
vISovchu', vaj jIjaqbe'.  'ach jIHon'eghmo' jISo''eghbe'.  jIHon'eghmo'
ghojmeH ngotlhwI' vImoj.  jIqeq 'ej jIqeq 'ej jIqeq.  laHwIj vIvoqmeH
SovwIj law' tIq Hut nuv Sov law' run.  puvwI'na' jImojlI' 'e'
vIchIDchoH.

> bIcheghmo' jIQuchqu'.

bIratlhmo' jIQuch jIH.  jItlheDpa', nuvpu' vIboQta'bogh vIlon vIneHbe'.
 tuqImmo' jIHem.

> *BG burnout* Daghaj'a'? ;)
ghobe'.  reH murIHmoH(1) taghwI'pu'.  muQop ghoHwI'pu' 'ach
vIcherghqang.

>> tuSovbe'chugh, HIqIH. jIqeqmeH
>> jIchegh. jIQaghchugh pagh mu' pup vISovbe'law'chugh, HISovmoH.
>
> luq. Hurghmey bIHbe' 'engmey'e'. jIqID!!!! :D HIHoHQo'!

rpH :)  Hurghmey bIH 'engmeyvetlh'e' chalDaq Hurghmey lutu'lu'
DaSovbe'pu''a'?  HurghDaq tlhIl tu'lu'mo' 'ul qengchu' Hurgh, vaj chal
'ul qaSmoH.  jIvItHa'qang'a'?

>> Duj mach (*Cessna 152*) vIpuvmoH. wej raQpo' vIHIj net chaw, 'ach
>> nIteb lengHommey Sar vIchavta'. Duj vIchIj 'ej DeghwI' jIH je. wa'
>> pem, DujDaq jImobtaHvIS, pe'vIl chuS Duj QumwI'.
>
> Ahhhhhhhhhh!!!! bISup'a'?

ghobe'.  Qob rurbe' wanI'.  QapHa'law'bogh QumwI' vItu' neH 'e' vIHar.

(NB: peHruS - I interpret the question to mean simply "did you jump?"
as in DuSupmoH'a'?  Dumer'a'?  The phrase "jump from an airplane" I
would translate as "muD Dujvo' Sup."  That would not carry the
connotation of a parachute jump, just the literal meaning of "jump"
with the location "from/out of/away from an airplane" just as it says.
There being no word for 'parachute' in the known vocabulary -- at least
before I left there wasn't! -- you'd have to describe parachuting in
some detail.

>> raghba'pu' jatlhmeH laHwIj. mu'mey vIlIjpu'bogh vIjunnIS.
botlhoj'a'?
> nom chegh laHlIj. pujchugh laHlIj, vIleghlaHbe'.

yabwIjvo' QIt nargh mu'mey.  tereS *program* vIlo'nISqa'.

> she's a crazy woman and I hope she has a parachute. I wonder if pagh
will be hang
> gliding off the grand canyon next year?

Hmm, pabpo'pu', any correlation between the end of a stint of BG and
the onset of unusual activities?  Mind you, you have to remember that
the spring *before* my first qep'a' I was bicycling solo in the
Baltics.

===
Qov - pab 'utlh