tlhIngan-Hol Archive: Thu Mar 05 19:10:29 1998

RE: KLBC: yajbe' vavoywI'

At 13:32 98-03-05 -0800, pagh wrote:
}ja'chuq Edy, ghunchu'wI' je.
}
}<pe...>
}
}	>    That father could't understant what his daughter wanted.
}
}> >jIyajbe' je jIH.  qatlh Sut ngo' tuQlaHbe' 'ach Sut mach tuQlaH be'?
}> >motlh nenchoHtaHvIS vay', tInchoHtaH.
}>
}>     The girl has a shape body and wanted show them.
}> In this story, the "Big" clothing was hidding her beautifull
}> "curves", then she wanted a smaller dress in order to show
}> her body. Of course she was a brasilian girls. I am not familiar
}> with the costums and habits of other countries.

SIbI' be' meq vIyajpu' jIH, Edy :)

}> loQ jIyajlaw' jIH. ghaytan yajchu' *Brasil* ngan, 'ach *America*
}> nganvaD Dajlaw' lutHomvam je. be' lang qaq law' be' pI' qaq puS 'e'
}> Harlaw' Hoch *America* nganpu'.

'e' luHarlaw'.

}> ngoDvam Harqu' nenchoHlI'bogh be'
}> law'qu'.

luHarqu'

}> 'IH luneH 'ej langqu' luneH (*1).

}> *1 - A grammatical question: is the {lu-} prefix appropriate here?
}> {'IH luneH} - They want to be beautiful. Is the object (the sentence
}> {'IH}) singular or plural? Multiple people want to be beautiful, but
}> they all have the same goal. I tend to think I should be using {lu-},
}> but am not too sure.

You've already established the subject as {be' law'qu'} which is plural, so
yes, {lu-} is correct.  Now all you have to do is stop leaving it out in
other places. :) {lu-} seems to be the last prefix to become instinct, but
eventually it falls into place.

}> rut be'pu'vetlhvaD QobchoH ghu'. rut langqu'chu' luneHmo'
}> meqlaHbe'law'. 'IH luneH 'ach 'IHchoHmeH langqu'nISchoHtaHqu' 'e'
}> luHarchu'. chaH lang law' Hoch lang puS luneH. pagh luSopqang qoj
}> Hoch'e' luSopbogh luSopHa'nIS qoj mI'qu'nIStaH. langqu'choHmo'
}> ropchoH. lujchoH porghchaj. Sopqangqa'be'chugh roD Hegh.
}>
}> SKI: pagh thinks he gets it. Young women want to be thin and wear
}> smaller clothes. pagh then goes into a rant on eating disorders,
}> mainly for some practice with suffixes.

jIQoch. 'IH wIneH 'ej ma'IH 'e' wIHarDI' porghmaj wI'ang wIneH.  qep'a'Daq
choleghpu''a'? jISopqu' 'ej jech mach vItuQ. ;-) qep'a' loSDIchDaq Theiss
<DajmeH jech> nger vIqIjtaHvIS muqon *TV* beq.  <... be' porgh 'angnISlu'
...> jIjatlh 'e' vIHar. wIQoyDI' maHagh.

Qov     [email protected]
Beginners' Grammarian

Back to archive top level