tlhIngan-Hol Archive: Thu Nov 27 09:52:25 1997

KLBC Re: north, south, east, west and distances

David Trimboli writes:
 > wutlhmey lungmey je 'Itlh vIQuj je, 'a not tlhIngan Hol vIlo' vIneH
 > maQujtaHvIS.
 > I also play AD&D, but I never wanted to use Klingon while playing.
 >
 > qatlh tlhIngan Hol lujatlhtaH *orc*pu' ghaytan mughel QujwI'pu'. . .
 > The players would probably ask me why the orcs were speaking Klingon. . .
 >
 > tlhIngan Hol lujatlhtaHbogh *orc*pu' lajlaHchugh QujwI'pu'lI', yIlo'!
 > If your players can accept Klingon-speaking orcs, use it!
 >
 > tlhIngan Hol lughoj QujwI'pu' chaq 'e' Dapon!
 > Maybe you'll convince the players to learn Klingon!

In my campaign, the ennemy doesn't speak the common language of the
players. I've decided that it would be more fun if I actually use a
language the players don't know. The wizards will be
able to cast "understand language" but the others will not. They will
have to recognize some words from it or they'll have problems
of communication. I think it just adds an element of realism. Since
they all speak french and english, there was only Klingon left to be
used as an other language.

If they realize its klingon, then hopefully they will try to learn it
and gain an advantage in the campaign. Otherwise, the language barrier
will remain.

Now I'll try to translate the above paragraphs into Klingon. (Wish me
luck ;)

QujDaq ,  reHwIpu' Hol jatlhlaHtaHbe' jaghpu' .
Hol SovQo' reHwIpu' chIch jIlo'chugh 'oH tlhaQqu' jIwuq.
"understand language" jatlhlaH wizard 'ach yajQo' latlh .
tlhIngan Hol mu'mey ghovnIS pagh Qum qay'naghmey ghaj chaH.
ngebbe'nagh Doch chel neH Qub 'oH. ( I can't translate element, I use
                                    thing and for realism I use notfakeism )
French joq English jatlhmo' chaH HolvaD jIlo' thlhIngan Hol.

thllhIngan Hol lutlhojchugh chaH Do' ghoj 'oH lunID chaH 'ej advantage
QujDaq Suqtah chaH pagh waQtaH Hol ratlhtaH

Phil ghojwI

Back to archive top level