tlhIngan-Hol Archive: Sat Jun 28 09:27:18 1997

RE: KLBC story: puyjaq

Voragh responded to Qov's story:

> |qaStaHvIS Hogh law' yuQmey chu' nuD chIjwI' HoD je.  yuQ wejDIchDaq
> |SaH cha'puj toplIn je.  yuQ vaghDIchDaq tayqeq Hachqu' tu'lu' 'ej
> | [...] yuQ wa'maH vaghDaq baSmey qubqu' lutu'lu'.
>
> wa'maH vaghDIchDaq -- You used <-DIch> on the other two.

I noticed that too, but I assumed that Qov did it intentionally.  "On planet
number 15 . . ."

> |qal ra'ghomquv 'e' Sov.  ghaytan Hegh Daqvam luSovbogh nuv'e'.
>                                   ^^^^        ^^
> <-bogh> clauses have always confused me. Shouldn't this be:
> 	ghaytan Daqvam luSovbogh nuv'e' Hegh.

No.  I'll put parenthesis around the noun phrase.

ghaytan Hegh (Daqvam luSovbogh nuv'e').
It is likely that (the people who know this place) will die.

> <ra'ghomquv> is still the subject, no?  And you're using <nuv> as an
> unsuffixed plural here, "the people who know of this place"?

Remember, {Hegh} is "die," not "kill."  The subject is the noun phrase I've
marked off.

> I do hope you're giving serious thought to submitting some of your
> stories to _jatlhmey_ No. 3.  This one and <HIchDal> would be ideal.

So {jatlh} is a noun now, huh?  :)

I agree, though I'd like to see some along the lines of {ram HoH}, too.

--
SuStel
Beginners' Grammarian

Back to archive top level