tlhIngan-Hol Archive: Thu Jan 09 15:39:01 1997

RE: Buy me a drink

January 09, 1997 4:23 PM EST, jatlh r'Hul:

> chuchmo' juHDaq vIratlh.

<jIratlh>  :)

> DaH jImughlaH. (Hoch vInejnIS.  tlheghmu'Daq cha'
> mu' vISovchugh jIDo'.)

<mu'tlhegh> bIjatlh 'e' DaHech'a'?

ratlhchugh chuch 'ej bIratlhnISchugh, vaj bIqeqlaHchu'.  tugh bIjatlhqa'chu'!

> >HIja'.  jabbI'ID vIghItlhpu'bogh law' law' jabbI'ID ghItlhpu'bogh
> >latlh law' puS.  Qatlh taghwI' pabpo' Qu'!
>
> Hmm. Could you walk me through this?  I think you're saying that you have
> been writing many messages, but then I get lost at the <law' law'>.

Well, the first {law'} acts just like any other verb in the Q spot of
law'/puS.  "The transmissions which I have written are more many than . . ."

> <pabpo'>
> also confuses me.  We can do compound verbs?

It's a term which we use occasionally on the list, and I'm still not sure
where it comes from.  Wherever it's from, it hasn't made it onto the new words
list.  Iusually avoid it when I'm speaking to someone who's not familiar with
it, but I thought you knew it.  :(

> >> jItlhutlh 'e' reH yIDIllaH. (muDIllaH vay'. {{;-D )
> >
> >SoH DIllaH'a' vay'?  juHDaj DaSay'moH'a'?  ghaH Datoy''a'?  Duje'lu'meH,
> >SoHvaD Huch 'ar nobnISlu'?  {{:-)
>
> yapbe' HuchlIj.  jIQutlhbe'.

qutlh?

> 'ej jIHmey vISay'Qo'. {{;-D

ben SID QorghmeH qachvaD "jIH"mey vISay'moHpu'.  Dalchu' Qu'!  yInIDQo'!

> wej ghaH vItoy'. (jIH? vItoy''a'?  Bwwaaahahahaha)

nuqjatlh?  wej 'Iv Datoy'?

--
SuStel
Beginners' Grammarian