tlhIngan-Hol Archive: Fri Jan 10 17:14:38 1997

RE: Buy me a drink

Thu, 9 Jan 1997 15:52:35 -0800, jatlh SuStel:

>> chuchmo' juHDaq vIratlh.
><jIratlh> :)

Boy am I rusty.  I wasn't sure which prefix to use.  I was thinking that <at
home> was the object of <I remain>.  So, if the object is a 'there', or any
other pronoun that is not expressly stated, you'd use the 'no object' prefix.

><mu'tlhegh> bIjatlh 'e' DaHech'a'?

HIja.  Great, dyslexic tlhIngan Hol.

>ratlhchugh chuch 'ej bIratlhnISchugh, vaj bIqeqlaHchu'. tugh bIjatlhqa'chu'!

jIqeqnISba'. {{;-)  DaHjaj jIvumqa' 'e' Do'Ha' (That felt wrong.  I could of
sworn there was another way to use verbs adverbialy.)

>> >HIja'. jabbI'ID vIghItlhpu'bogh law' law' jabbI'ID ghItlhpu'bogh
>> >latlh law' puS. Qatlh taghwI' pabpo' Qu'!
>
>Well, the first {law'} acts just like any other verb in the Q spot of
>law'/puS. "The transmissions which I have written are more many than . . ."

Ah law'/puS.  One of the things that sends me screaming into the night...

>but I thought you knew it. :(

I did.  I forgot it. :-\ I was so befuddled by the beginning.  I thought it
had
something to do with the grammarians.

> >SoH DIllaH'a' vay'? juHDaj DaSay'moH'a'? ghaH Datoy''a'? Duje'lu'meH,
> >SoHvaD Huch 'ar nobnISlu'? {{:-)
>
> yapbe' HuchlIj. jIQutlhbe'.
>
>qutlh?

Ooop.  Hmmm.  When I added it from CK I wrote <Qutlh> in my book.  But
charghwI''s list has it as <qutlh>.  Wonder where I got the mis-spelling
from.

>> 'ej jIHmey vISay'Qo'. {{;-D
>
>ben SID QorghmeH qachvaD "jIH"mey vISay'moHpu'. Dalchu' Qu'! yInIDQo'!

Well I was going to do a cute line about "Cleaning veiwscreens is no test of
a warrior's mettle," but pg. 104 of TKW has me even more perplexed.

>> wej ghaH vItoy'. (jIH? vItoy''a'? Bwwaaahahahaha)
>
>nuqjatlh? wej 'Iv Datoy'?

nuqjatlh is right.  Even I don't know what I wrote there.  I think I was
going to say:

wej vay' vItoy'. (Not yet do I serve anyone = I don't serve anybody yet.)
jIH? vay' vItoy''a'? (Me? Serve somebody?)

The rest, I think, I got right.

r'Hul
tlhIngan ngech ghom be'vaD

Back to archive top level