tlhIngan-Hol Archive: Wed Dec 31 10:06:36 1997

KLBC: Trying to translate qIDHom

In article <[email protected]>, Neal
Schermerhorn <[email protected]> writes
>(Beginners with TDK and KGT might try to translate this little joke
>[qIDHom]. The grammar is not bad. The joke is, however.) (BTW, TDK p. 58 for
><QI'yaH>)
>_________________________________
>
>veng wa'DIchDaq ghaHtaHvIS SuvwI''e', ghoS nuv. nuv qab So'lu'.

>jatlh SuvwI': nuqneH
>
>pagh jatlh nuv. DaS teq nuv 'ej SuvwI' chuH. SuvwI' qIv mup DaS.
>
>jatlh SuvwI': chonuQ. naDevvo' yIghoS.
>
>pagh jatlh nuv. latlh DaS teq nuv 'ej SuvwI' chuH. SuvwI' qIv rap mup DaS.
>
>QeH SuvwI', 'ej jatlh: QI'yaH! tera'ngan SoHchugh, yIjang, tlhIngan
>SoHchugh, yIvang!
>
>jatlh nuv: tera'ngan jIHbe'. tlhIngan jIHbe'.
>
>ghel SuvwI': vaj SoH 'Iv?
>
>jatlh nuv: DaSwIj vIjaDtaHvIS, jIqar, qar'a'? vaj qarDaSngan jIH.
>_________________________________
>
>(DaH yIHagh!)
>
>Qermaq

Can I have a go at translating that as I'm a beginner?  Well, I'm doing
it anyway.  I'll ROT13 it so others don't have to read it.  I'll just
say now I'm not sure about the translation of *SuvwI' qiv rap mup DaS*
because I don't know how *rap* is used like this.

Juvyr gur jneevbe vf tbvat gb gur svefg pvgl, n uhznabvq nccebnpurf.
Fbzrbar/guvat pybnxf gur uhznabvq'f snpr.  Gur jneevbe fnlf "Jung qb lbh
jnag?/Terrgvatf/Uryyb/Ubjrire lbh jnag gb genafyngr gung."  Gur uhznabvq
fnlf abguvat <<V'z unccl - ybbxrq ab jbeqf hc va gung fragrapr>>.  Gur
uhznabvq gnxrf bss uvf obbg naq guebjf vg ng gur gur jneevbe.  Gur obbg
fgevxrf gur jneevbe'f xarr.  Gur jneevbe fnlf: Lbh ner obgurevat zr.
Yrnir (Tb sebz urer).  Gur uhznabvq fnlf abguvat.  Gur uhznabvq gnxrf
bss uvf bgure obbg naq guebjf vg ng gur jneevbe.  Gur obbg fgevxrf gur
jneevbe'f xarr nf orsber <<gur genafyngvba V srry qbqtl nobhg>>.  Gur
jneevb orpbzrf natel naq fnlf: Fjrnef! Vs lbh ner n Greena, ercyl.  Vs
lbh ner n Xyvatba, ercyl.  Gur uhznabvq fnlf: "V nz abg n Greena.  V nz
abg Xyvatba."  Gur jneevbe nfxf: "Va gung pnfr, jub ner lbh?"  Gur
uhznabvq fnlf: Juvyr V nz guebjvat zl obbgf nobhg, V nz npphengr, evtug?
Fb V'z na npphengr-obbg-vaunovgnag/enpr (Pneqnffvna).

(Abj Ynhtu!)

That really was very appalling.  And I was almost stumped by qarDaSngan
cos I tried to interpret it literally. :(  Although it would explain why
one of them makes a most excellent tailor.

--
tlhIbwI'

Back to archive top level