tlhIngan-Hol Archive: Tue Apr 29 07:38:48 1997

Re: SopDaq

jatlh peHruS:
>yIqIm SuStel

SuStel jIHbe' 'ach jIjangnIS jIH.

>tlhIngan quvwIj DatIchpu'mo' DaH maqaDchuqnIS

wejpuH.

quvqoqlIj tIchta' pagh.
mu'qoqlIj'e' tIchta' Hoch jay'!

>What part(s) of speech is (are) {ghojmeH taj}?

DIpna' 'oH <taj>'e'.
meqtlheghHom 'oH <ghojmeH>'e'.
DIp Da <ghojmeH taj>.

>Does the above sentence using {QongmeH Daq} match your answer?

HIja'.
rurchuqba'.

>What do you think about {SopmeH Daq}?

maj.
pabbej <SopmeH Daq>.
bIqawbe''a'?
tlheghHomvam luchuppu' ghot law'.
<ghojmeH taj> <ja'chuqmeH mab> je rur.

>You asked, in bold capital letters no less, why I should want tlhIngan Hol to
>expand.  Well, you may be satisfied with your stuffy look at using only what
>you have seen Marc Okrand use before you, but I am not so narrow in my
>vision.

SachnISbe' tlhIngan Hol.
batlh maqonmeH 'ej maQumchu'meH yapbej.
mu'tlheghmey'e' lo'pu'bogh "Marc Okrand" neH wIlo'nISbe'ba'.
'ach mayajchuq wIneHchugh mu'Daj pabDaj je wIlo'nIS.
qatlh SachnIS Hol?
meqlIj vIyajbe'.
Huvbe' leghlaw'ghachlIj.

>While I will never make up new words, leaving that only to MO, I
>look for ways to translate ideas for which MO's books have not yet given us
>solutions.  Often I come up with suggestions for this listserv.

pIj qechmey Dachupbej.
rut QaQlaw'.
rut bIQupchu'be'taH 'e' lu'anglaw' neH.

qatlh bIchuptaH neH?
qatlh bIjatlhbe'taH?
bIchup 'e' yImev!
tlhIngan Hol yIlo'choH jay'!

>Then, they usually undergo discussion.

rut DIqel.
QaQchugh qechlIj vInaDqang.
roD vIpar 'e' vIwuq.
rut vImuS 'e' vIwuq.

>But, you just put them down, loudly.

pIj bIlugh 'e' DaHar bImujba'taHvIS.
pab chu' DachupDI', SIbI' SoHvaD jachnISqu'lu': Qo'!

>You are an excellent BG; you stick to the book strictly and point out what is
>well-defined.  That is ideal for teaching beginners just the way it is.

quq pabqoq Da'oghqanglaw' SoH.
bIchup: chaq DIp 'oH <Qong>'e'.
bIchup: chaq tay'laH DIp wot je.
bIchup: chaq wot tlhejlaH DIp mojaq.
bIchup: <QongDaq> wISovmo', lughba' <SopDaq>.

ghuy'cha'!
pagh qechmeyvam wItoblaH.
bImISmoHtaH neH.

>I want to watch tlhIngan Hol grow just as all Klingons strive for the
>expansion of our glorious Empire!

va, bIbej neH DaneHlaw'.
wo' DaSachmoHmeH bIvangqangbe'law'.
tlhIngan Hol Dalo'be'taH.
DaSachmoHbe'taH.
SachnISbe' tlhIngan Hol pab'e'.
Sach tlhIngan Hol lo''e' vIneH.

>Qapla'     batlh Sachjaj tlhIngan wo' tlhIngan Hol je

SachnISbe' tlhIngan Hol.
law'choHjaj tlhIngan Hol luyajbogh ghot'e'.

jatlhta' Qunchuy

Back to archive top level