tlhIngan-Hol Archive: Thu Nov 21 15:41:45 1996

Re: KLBC+: tlhIngan Hol pongwIj vIwIvpu'

jatlh SuStel:

> pongvam vIpar.  bIlugh: nI'bej.  Doghlaw'.  vIjatlhDI' jIvoQlI' net
Harlaw'.
> jatlhlu'meH, Qatlh.  pong DamughlaHbe'bogh yIwIv!

I agree.  Do you all like the shortened version?  It was recommended by
^ghunchu'wI'^.

I need to practice Klingon.  Perhaps I'll try again.

I think ^De'vuch^ sounds good, but kind of soft.  I need something
"tougher", like maybe ^Devuchu'^.  Does this name sound good?

-----

jIQochbe'.  pongwIj tIqbe' boparHa''a'?  chup ghunchu'wI'.

tlhIngan Hol vIqeqnIS.  chaq vInIDqa'.

De'vuch QaQ vIQub, 'ach tunlaw'.  rotlhnIS vay', chaq Devuchu'.  pongvam
QaQ'a'?

Satlho'.

De'vuch / De'vuchu'  :  96892.5
Perry J. Brulotte