tlhIngan-Hol Archive: Mon Jul 22 21:00:32 1996

qep'a'vo' jIchegh

SuH jISaHqa'.  Dunqu' qep'a'!
jIDachtaHvIS jabbI'ID'a'mey vIpoS.  Hoch vIlaDrup.
leS vI'pu'bogh jabbI'IDmey vIjangchoHlaH.
taghwI'pu': potlhbej SaboQmeH Qu'wIj 'ach latlh vIghaj je.
Qu'vetlh vIta'be'chugh vIDIlbe'lu' vaj potlhchu' Qu'vetlh'e'.
chaq tlhIngan Hol QaQ law' Huch QaQ puS,
'ach Huch lI' law' tlhIngan Hol lI' puS.

...mughwI' yIchu'...activating translator...

Well, I'm back.  The qep'a' was terrific!
I collected the digests while I was away.  I'm ready to read them all.
I'll be able to start answering accumulated messages in a couple of days.
Beginners:  I know that helping you is important, but I have a "real" job.
If I neglect it I won't get paid, so that job is clearly important.
Speaking Klingon might be better than money, but money is more useful.