tlhIngan-Hol Archive: Fri Oct 20 05:28:28 1995

RE: TLHINGAN-HOL digest 267

On October 19, from mark shoulson:

>>Date: Wed, 18 Oct 1995 23:55:20 -0700
>>From: [email protected]

>>mu' {bom} ngaSbe' tlhIngan Hol mu'ghom
>>mu'ghom ghItlhta' Mark Okrand vaj mu' {bom} chel ghaH

>>anu m:targemim k:"shir"

>>sh:mi Daniel Morse b:'ivrit
>>peHruS 'oH tlhIngan Hol pongwIj'e'

>*chuckle*... yesh lanu dei ba`ayot k'she'anu m'dabrim raq b''anglit
>v'klingonit!  `achshav n'balbel lakol 'et hamoach b'`ivrit??  Hmmm... lamah
>lo?

Althea Katz responds:
B'emet lamah she lo?
Nirah li she ihiyeh harbeh yoter kal lvateh klingonit
im hayenu maiytim ota botiot ivriot, bimuchad b'mivtah Teimani (lahem yesh
ha "tlh" v "Q").
Im hayiti yoda'at she efshar ltachtech botioit ivriot lrishimah zu, lo
hayiti chayevet lhishtamesh botiot latiniot hagruot.
Ma sheyoter, nirah li di klingonit ltain laisha eem ha'akdach (HichwIj
"Glock" wa'maH 'oH) l'havin harishema midei pa'am vpha'am bli hareh
hitladtuyot!

Shabbat Shalom m'yisrael.

To the non-Hebrew speakers:
qaStaHvIS wa' ram loS SaD yab maw'laH jatlhbogh be'

I need some help with a Klingon name. My Hebrew name translates to English
as "love," but I don't think I can call myself "bang" with a straight
face.
tuQaH!

Back to archive top level