tlhIngan-Hol Archive: Thu Oct 30 08:30:30 2014

Re: [Tlhingan-hol] chay' Dochvam DaDel? "Klingon Empire" spray skirt

lojmitti7wi7nuv ([email protected])

<<bIQ ngaQmoHwI'>> vImaS. yoytaHvIS DujHom qoD QaDmoHtaHmeH jan ‘oH.

‘elHa’meH DujHom yIQtaHvIS mIwlIj DaDelta’. pImqu’ mIwwIj.

‘etDaq ngaQmoHwI’ teqmeH tlhegh vIyuvHa’. SIbI’ jInarghlaH. jInoghnISbe’. [We don’t have a word for “hip”. Should I call it my leg’s shoulder? Ummm…] ‘uSDu’wIj yorDaq SumtaHvIS ghopDu’wIj, DujHom vIyuv. [We don’t have a word for “float”. I guess Klingons don’t regularly find themselves in water…] bIQ ghor vIghoS (yIvbeH le’ vItuQmo’). narghlaHpa’ DujHom vI’uchchoH.

 jIyIQchoH neH.

majub net Sov. reH Sovlu’.

not jIHeghvIp. vIHoQlu’vIp. jIquvHa’’eghmoHvIp. ‘ach jIHeghvIpQo’.

I know I put the suffix in the wrong place. Putting it in the right place suggests the wrong meaning, and using the right suffix to place here fails to express the intended meaning. Consider it poetic license. I’m intentionally breaking the rules. If this disturbs you, stuff it up your tlhonmey.