tlhIngan-Hol Archive: Thu Sep 10 21:05:55 1998

KLBC - tera'Daq leng wa'DIchwIj

KLBC -

<tera'Daq leng wa'DIchwIj> 'ay' wa'
lut qon tuv'el, pach puqloD

jogh wa'Daq tera' tu'lu'. Human juHqo' 'oH. qIbvamDaq tera' Huj law'
Hoch qo' Huj puS. tera' mach law' Qo'noS mach puS. vaj jIHvaD tera'
tlham pujlaw'. <San veranSISqo'> vengDaq jIpawDI' Qapbe'qa' mughwI'wIj.
Do' jIQuptaHvIS DIvI' Hol vIHaD. jIghung; qagh vIrur. vaj tera' Soj qub
jabbogh Qe' vInej. <'Italyan> Qe' vItu' 'ej vI'el. jabwI'vaD jIjatlh
<jIHvaD Soj tlhorgh yIqem>. Sojqoq qembogh tlhorghHa'qu'. vutwI' quv
vIlegh 'e' vIpoQ 'ej jIjatlh <Sojvam vISoplaHbe'. DaH jIHvaD soj jej
yIqem!> muyajHa'mo' jIHvaD pIpyuS pach qem. mebpa'meyDaq jIpawDI' qagh
vISuq 'e' vInID 'ach qagh Qop neH vIHev jay'! tera' vISuchqa'chugh
tlhIngan leng Soj law' vIqembej.

<tera'Daq leng wa'DIchwIj> 'ay' cha'

tunqu' QongDaqwIj vaj ravDaq jIQong. jIvemDI' <San DI'eygho'> vengDaq Hu
vIleghmeH jIjaH. HochHom tera' Ha'DIbaHmey vIlegh.  mong tIqqu' ghajbogh
Sargh tIn rur Ha'DIbaH 'e' vIlegh. jIjatlh <Sargh rurlaw'
Ha'DIbaHvetlh.> muQoy tera'ngan be'Hom Qup 'ej mujang <ghobe'. <jI'rav>
'oH Ha'DIbaHvetlh'e' 'ach bIQ'a'Daq yIn Sarghmey.> bIQDep yoSDaq
jI'elpa' ghaH vIyajbe'qu' jIH. <SarIq> vIlegh. norgh rur tera'
Ha'DIbaHvam. vaj mIS tera'ngan be'Hom. Qo'noS Ha'DIbaHvaD 'ay' ngaS Hu.
pa'Daq vIratlhtaHvIS tlham HoS vItIvchu'. Qo'noS ghor rurbej 'ay'vam
'ach wa' Qagh Sagh tu'lu'. SorDaq So'taHbogh yIH 'up tu'lu'! vIHoH 'e'
vInID 'ach Surchemmo' jIbot. Hu ra'wI' vIchuH. Qo'noSDaq yIHmey
yInbe'qu'. yIHmey muSchu'qu' Hoch tlhInganpu'. tlhIngan juHqo' 'oHHa'
yIHmey juHqo''e'. jImer QeHqu'choHmo' ghaH. nongqu'laH Humanpu' 'e'
vISovbe'; vulqanganpu' rurbe''a'? <tay> Qe' jItu'. qabqu'be' <tay> Soj.

veb: <perIS> veng

"My first voyage to Earth" part I
story composed by Tuv'el, son of Claw

Earth is found in the alpha quadrant.  It is the homeworld of Humans.
Earth is the strangest world in this galaxy.  Earth is smaller than
Kronos, so Earth's gravity seemed weak to me.  When I arrived in the
city of "San Francisco" my translator stopped working again.  Luckily, I
studied <English> while I was young.  I was as hungry as gagh, so I
looked for a restaurant that served Earth cuisine.  I noticed an
<Italian> restaurant and I went in.  I said to the waiter, "Bring some
pungent food for me."  The so-called food he brought was very bland.  I
demanded to see the head cook and I said, "I cannot eat this food.
Bring me sharp food, now!"  Because he misunderstood me, he brought me
pipius claws.  When I arrived at the hotel, I tried to order gagh, but I
received only dead friggin' gagh!  If I visit Earth again, I will
certainly bring a lot of Klingon food to go.

"My first voyage to Earth" part II

My bed was too soft so I slept on the floor.  As soon as I woke up, I
went to the city of "San Diego" to see the zoo.  I saw most of the
animals of Earth.  I saw an animal that looked like a large sark with a
very long neck.  I said, "That animal seems to resemble a sark."  A
little Terran girl heard me, and replied, "No, that's a giraffe.  Sarks
live in the ocean."  I didn't understand her before I entered the fish
area.  I saw a "shark."  This Earth animal looked like a norg.  So, the
Terran girl was confused.  The zoo contained a section for the animals
of Kronos.  While I was there, I absolutely enjoyed the stronger
gravity.  This section undoubtedly resembled the surface of Kronos, but
there was one serious error.  There was a disgusting tribble hiding in a
tree!  I tried to kill it but was prevented by a force field.  I
explained clearly to the zoo's commander.  Tribbles do not live on
Kronos.  All Klingon's utterly detest tribbles.  The Klingon homeworld
is not the homeworld of tribbles.  I was surprised because he became
very angry.  I didn't know Humans could be so passionate.  Do they not
resemble Vulcans?  I found a "Thai" restaurant.  "Thai" food is not too
bad.

- tuv'el

Back to archive top level