tlhIngan-Hol Archive: Mon Jul 20 10:02:43 1998

Re: learning the language

On Fri, 17 Jul 1998 10:27:35 -0700 (PDT) Robyn Stewart
<[email protected]> wrote:

> ---David Trimboli  wrote:
> >
> > From: Robyn Stewart <[email protected]>
> >
> > >Even Marc Okrand has
> > >been heard to string together a few unrelated set phrases when asked
> > >to say something, just to sound impressive.

I've witnessed this. Marc reads things from the "Useful Phrases"
section of TKD which he scribbled on a napkin while someone else
"translates" it into something humorous with no relationship to
what Marc just said.
> > When people find out I speak
> > Klingon, here's the checklist of what happens:
> >
> > (1) "Really?"
> > (2) "Say something!"

Here, people rarely get to step 2. cha'Hu' wa'Hu' je bIQ-chIS
DujHom vIlo'meH mIw 'e' vIghoj. jIyoyHa' mIw vIghojbejmo' jIHem.
tlhIngan Hol vIjatlh 'e' tu' ghojmoHwI'. latlhpu' luja'
ghojmoHvam. <<yIn yISuq,>> jatlh wa'.

vIja' <<yIn vIghaj.>>. not yaj loDvam. jISaHbe'. Hew chenmoHmeH
qatlh Sor Hap non lo'? wa'Hu' HaghlaH loDvam, 'ach yoyHa'meH,
jIH po' law' ghaH po' puS. bIQDaq yoytaHvIS ghaH, jIHaghlaH jIH.

yIQchu'taH 'Iv?

> DaHjaj taghDu'wIj Hotlhlu'meH ropyaHDaq jIjaH.

taghDu'lIj Dotlh yIDel! qatlh DuHotlh?

> KGT vIqem 'ej
> muHotlhtaHvIS chamwI'pu' paq lutu'.
> <You're reading a Star Trek book?> jatlh wa' chamwI'.
> jIjang <Actually I teach the Klingon language and I'm going to a
> conference next week.  The book is about the language>.
> jatlh <Really?> 'ej bejchuq chamwI'pu'.
> vIQIjmeH jIjatlhchoH neH. <HIja'.  Holna' 'oH tlhingan Hol'e' 'ej
> majatlh 'e' wItIv.  boghoj boneH'a'?>  Hagh chamwI'pu' 'ach muvaqbe'.
> not luSovpu'mo' chaHvaD Daj Hol. tlhIngan Hol Dajatlh neHDI' vay', Hol
> DajatlhtaHbogh yIchoH neH.  At worst you can say, "reH jIjatlh luneH
> nuvpu' 'ach not mu'mey lI' vIwIvlaH."

potlhDI' qech, jatlh tlhIngan. potlhpa' qech, jatlhbe' tlhIngan.
pIj ram tera'ngan mu'mey. tlhIngan Hol lo'taHvIS, jatlhtaHbogh
tera'ngan rur tlhIngan reH neH tera'nganpu'.

> SKI: If you're asked to speak Klingon and you don't know what to say,
> just say whatever you were planning to say next in Klingon instead of
> the language you were planning to say it in.

Does this include acts of physical violence?

> ==
> Qov - Beginners' Grammarian

charghwI'

Back to archive top level