tlhIngan-Hol Archive: Mon Jul 20 11:00:58 1998

Re: learning the language

HIvqa' veqlargh!

On Mon, 20 Jul 1998 10:15:56 -0700 (PDT) "charghwI'"
<[email protected]> wrote:

> Here, people rarely get to step 2. cha'Hu' wa'Hu' je bIQ-chIS
> DujHom vIlo'meH mIw 'e' vIghoj.
                      ^^^
bIQ chIS DujHom vIlo'meH mIw vIghoj. The {'e'} was a remnant of
an earlier version of the sentence I had started and then
abandoned. This is evidence of why I am less skilled with the
language in person than I am at the keyboard. I still have
trouble with the language in real time. Only at qep'a' do I have
others to speak with. I can definitely speak it better now than
I could in earlier years and I credit qep'a' for most of that
improvement.

There is so much more time between qep'a'mey than during. I am
still very much a better writer than speaker.

> jIyoyHa' mIw vIghojbejmo' jIHem.
> tlhIngan Hol vIjatlh 'e' tu' ghojmoHwI'. latlhpu' luja'
> ghojmoHvam. <<yIn yISuq,>> jatlh wa'.
>
> vIja' <<yIn vIghaj.>>. not yaj loDvam. jISaHbe'. Hew chenmoHmeH
> qatlh Sor Hap non lo'? wa'Hu' HaghlaH loDvam, 'ach yoyHa'meH,
> jIH po' law' ghaH po' puS. bIQDaq yoytaHvIS ghaH, jIHaghlaH jIH.

I just thought that was worth repeating. {{:)>

> charghwI'

Back to archive top level