tlhIngan-Hol Archive: Wed Jul 15 15:14:31 1998

Re: KLBC: vIghro' HoHpu'bogh

---Christiane Scharf  wrote:

> ja' Qov:
>
> > ---Christiane Scharf  wrote:
> > >
> > > DaHjaj mevDI' DuSaQ vavnI'wI' ravDujDaq juH > vIghoS.
> >
> > ravDuj?  You're giving me the image of a vehicle constructed out of
> > linoleum. :)  Look up /ghor/ and /yav/. Are you talking about a
> > dirtbike or a car?
>
> HIvqa' veqlargh! {yav} vIjatlh 'e' vIHech.

> > > ravDuj SeH
> > > vavnI'wI'. tlhoS juHDaq mapawDI' He retlhDaq > Ha'DIbaH HoHpu'bogh
> > wIlegh.
>
> Actually I wanted {HoHlu'pu'bogh}. I forgot the {-lu'}. The same
applies
> for the subject line.

I read that, not noticing your omission. Glad you caught yourself.
Speaking of the subject line, is KLBC a verb for you?

> > > Do' SajwIj
> > > 'oHbe'. 'ach vIghro'vetlh vISov. Qupqu'. taghDI'
> > > DISvam bogh. DaH beQqu'
> > > nachDaj. DaH HeghnISpu'.
> >
> > If you're saying here that "It must have died" or "it had to be
dead,"
> > meaning that because of the flattened brainpan there was no chance
of
> > it being alive, then I think you attributing the wrong meaning to
> > /-nIS/.  /-nIS/ implies obligation, need.  /HeghnISpu'/ is a
statement
> > about fated events, like "It had to die" or "it needed to die."  Try
> > /Heghbejpu'/ if you're making a statement about your certainty
that it
> > was dead.
>
> I indeed meant <It had had to die>.

I don't understand. Are you making a statement about fate, then?  Why
did it have to die?

> > Do'Ha'.  Duj HeDaq reHbe'nIS Sajmey.   SajlIj yIQorgh.
>
> Qatlhqu' Qu'vam. vIghro' SeHlu' 'e' chaw'be' vIghro'.

bIlughchu'!  ghaytan vIghro'vaD Hegh qaq law' mo' qaq puS.

==
Qov - Beginners' Grammarian