tlhIngan-Hol Archive: Wed Jul 15 13:05:23 1998

Re: KLBC: vIghro' HoHpu'bogh

ja' Qov:

> ---Christiane Scharf  wrote:
> >
> > DaHjaj mevDI' DuSaQ vavnI'wI' ravDujDaq juH > vIghoS.
>
> ravDuj?  You're giving me the image of a vehicle constructed out of
> linoleum. :)  Look up /ghor/ and /yav/. Are you talking about a
> dirtbike or a car?

HIvqa' veqlargh! {yav} vIjatlh 'e' vIHech.

> > ravDuj SeH
> > vavnI'wI'. tlhoS juHDaq mapawDI' He retlhDaq > Ha'DIbaH HoHpu'bogh
> wIlegh.

Actually I wanted {HoHlu'pu'bogh}. I forgot the {-lu'}. The same applies
for the subject line.

> > vIghro' 'oH. jIbItchoH. SajwIj rur vIghro'vetlh. >wIchollI'.
>
> By this you mean "we continued to get nearer" "or 'we kept closing'"
> rather than "we went up to it" right?

qar.

> The /-lI'/ suffix is about the
> process of closing.
>
> > Do' SajwIj
> > 'oHbe'. 'ach vIghro'vetlh vISov. Qupqu'. taghDI'
> > DISvam bogh. DaH beQqu'
> > nachDaj. DaH HeghnISpu'.
>
> If you're saying here that "It must have died" or "it had to be dead,"
> meaning that because of the flattened brainpan there was no chance of
> it being alive, then I think you attributing the wrong meaning to
> /-nIS/.  /-nIS/ implies obligation, need.  /HeghnISpu'/ is a statement
> about fated events, like "It had to die" or "it needed to die."  Try
> /Heghbejpu'/ if you're making a statement about your certainty that it
> was dead.

I indeed meant <It had had to die>.

> > vIghro' tlhap vavnI'wI'
> > 'ej mol.
> > mayHa'ba' qo'vam.
>
> Do'Ha'.  Duj HeDaq reHbe'nIS Sajmey.   SajlIj yIQorgh.

Qatlhqu' Qu'vam. vIghro' SeHlu' 'e' chaw'be' vIghro'.