tlhIngan-Hol Archive: Fri Feb 20 13:22:39 1998

reH mugh charghwI'

DaHjaj *taxi cab* vIlegh. *trunk*Daq <Truce is better than
friction> ghItlhlu'. vaj tlhIngan Hol vIqel 'ej qIDmey
vIchenchoHmoH:

reH mugh charghwI'.

When one who has conquered a society enjoys himself, flaunting
it by dancing in the streets, taunting the defeated, arm
wrestling some, butting heads with others:

reH nugh charghwI'.

reH Dugh larghwI'. [I just couldn't escape the imagery here.]

When I get in my car:
reH qugh charghwI'.

ghIch Dabbogh ghewmey'e' jatlh:
tlhongan maH!

Hol pab wI*stretch*DI' majatlh:
bIvqa' veqlargh!

HaghtaHvIS SuvwI'pu' Hegh qoHpu' neH.

A more polite merchant's warning:
bIje'be'chugh vaj bIvegh!

Which makes me suddenly realize that English speakers have
mistranslated all those Shakespearian lines to be "By your
leave!" when really they must have been merchants saying, "Buy
or leave!"

And so:

veghtaHvIS SuvwI'pu' Hagh qoHpu' neH.

Gossipers' motto:
Hovmey ghajbe'bogh ram rur peghmey ghajbe'bogh chaj.

Since THAT one will be difficult to top, jImev.

charghwI'

Back to archive top level